tisdag, januari 15, 2008

orkar inte

tänka på något, därför passar tv:n bara fint, kan man försvinna in i någon annans värld ett tag. Orkar inte diska, därför växer högen för varje dag. Orkar inte ta kontakt, jag uppskattar däremot att folk tar kontakt med mig så jag vet att det fortfarande finns folk där ute. Orkar inte plugga, vilket jag verkligen borde lägga energi på eftersom jag har tenta imorgon. Orkar tydligen inte komma ihåg saker, eftrsom jag glömde Gotark mötet o seminariet idag (dumma, dumma mig)!! Orkar inte att allt ska krångla, allt tycks gå helt överstyr och inte som det ska. Orkar inte med kärlek, orkar inte förklara. Orkar inte att pengarna e slut, snälla csn skynda! Orkar inte att det e så blött ute, Alva ser ut som värsta ler monstret när man varit ute så är tvungen att duscha henne nästan varje gång, vilket leder till att hon kollar på mig så där ledsamt så jag får dåligt samvete. Orkar inte städa, dammsög lite men datan var intressantare. Orkar inte att jag har så lite förvaringsutrymme, när jag blir stor ska jag ha ett stort hus, med stora garderober o stora föråd. Orkar inte med alla mina dumma räkningar, varför ska alla skicka dom till mig samtidigt? Orkar inte längta hem, åker den 31 januari igen! Orkar inte tänka på hur dyr bensinen är o hur mycket pengar jag lägger ner på bilen varje månad. Orkar inte att inte orka mer....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet hur det är att vara så innerligt trött på att gå och vara trött hela tiden. Ibland känns det bara som om man är ett stort öppet sår som världen inte kan låta bli att gå och peta på hela tiden. Jag har sagt det förr och jag säger det igen... Är det något du behöver, något du vill prata om eller något jag kan göra för dig för att göra det lite lättare för dig så säg bara till. Jag finns här för dig.

Anonym sa...

Ibland vill man bara inte mer. Att bara någon annan tar över kontrollen ett tag så man bara kan åka med utan att behöva tänka.