måndag, februari 04, 2008

fylleångerst

mmm.. helgen har varit innehållsrik, både på saker och på händelser. Åkte till fastlandet i onsdes för att hjälpa mamma att städa ur huset i Torham som vi sålt, lillebror Anton åkte oxå ner från Västerås så hela gänget var samlat :) På torsdagen så skulle då Jag o mina två bröder hitta på något tillsammans så det blev Boda Borg för hela slanten :) Ingen av oss hade varit där innan så det blev att börja från noll men roligt var det och man fattade snabbt vad man skulle göra, jag lyckades att riva av mitt födelsemärke när man skulle krypa genom en minemalisk dörr och lyckades på något sätt få det i handen.. hummm.. blev en aning förvånad.. men det fick vänta vi var ju tvungna att klara banan och det gjorde vi he he.. efter fick jag gå och fixa till det, fick hjälp av mina kära bröder att torka blod och tvätta sår och sen fixade vi ett plåster sen var det bara att fortsätta. Efter nån timme var vi ganska trötta så då åkte vi te donken och åt och sen bar det av hemmåt. Efter det åkte mamma och jag ut till Torhamn och hämtade ett lass med grejer och sen åkte jag hem till Emily och Sebbe, fick träffa Angel för första gången, vilket charmtroll :) och sååå söt! En riktigt trevlig kväll var det, tills jag skulle åka hem... snö, och det la sig oxå, speciellt på vägen känndes det som.. gick inte ha hellyset på för då blev det bara en vit vägg så fick köra på halvlyset och i 50km/h hela vägen hem och vissa stunder visste jag inte vart vägen tog vägen eller ens om jag var på vägen och sen tänkte jag på vad sebbe sa om att någon skulle sitta i baksätet o skära halsen av mig, ja alla har väl hört den historien... så satt frammåt lutad, livrädd för sånnt som inte finns och för att köra i diket hela vägen hem, snacka om att jag drog en lättnadens suck när jag såg skylten N.LILLÖ då kunde jag köra på lite för där hade jag kunnat hålla mig på vägen med förbundna ögon. På fredan åkte vi ut till Torhamn med Anton och Eric och började plocka, bära, städa och kasta, känndes som ett evighetsjobb men det gick ganska snabbt och efter bara ett litet tag hade vi fyllt en hel konteiner med grejer.. På kvällen blev det tackos (gott!), chips och annat smaskens sen sov man som en stock. På lördagen fortsatte städandet coh vi fick undsättning av Svenne som hjälpte till att bära dom tunga grejerna som kyl, frys och andra möbelklossar.. Sen när det blev matdags så blev jag satt på att fixa det, inbakad fläskfile med svamp och sparrisstuvning och klyftpotatis och pommes och jag lyckades, blev riktigt gott :) Jag kan om jag vill ;) sen åkte vi o hälsade på mammas syster Siv som fylde år och där bjöds det på semla och kaffe, efter det åkte jag med svenne hem för att hinna göra mig iordning för kvällen, fick panik när det jälde tröjvalt och bytte tröja säkert 20 gånger innan jag blev nöjd sen åkte vi och hämtade Emily o Sebbe o sen bar det av till förfesten hos Robban. Oj oj, det är allt jag har att säga, nee kanske inte riktigt men siken fest det blev, hände en hel del, alla blev fullare, sebbe slog sig och tappade bort sitt batteri till mob, några började må lite dåligt, jag drack mer än jag skulle sen skulle det då bära av till Boda, där jag aldrig har varit förut, vi åkte dit i en jätte cool van (tror jag det heter) med typ en soffa och två "fotöljer" och bord i (vad jag kommer ihåg) men under resan började Emily o Sebbe att må dåligt så dom hoppade av hemma hos sig och jag blev ensam tjej i sällskapet.. Det är under denna resa som minnet börjar svika, jag har ingen aning om hur jag kom in på Boda (har alla pengar kvar) och knappt någon aning om vad jag gjorde där inne... vilket jag hällst inte vill bli påmind om heller... usch.. kommer bara ihåg att stället var gigantiskt, att jag träffade måånga jag kände och inte kände, att jag letade efter folk jag kände igen när jag hade tappat bort alla mmmm.. att jag stod i baren, att jag var på dansgolvet, att björn rosenström var där(?!) hummm.. inte mycket mer... så kan det gå.. ja överlede iaf kvällen, kom hem och vaknade mindre bakis än jag trodde att jag skulle vara.. men usch vilken fylleångerst, har aldrig haft det innan men nu har jag det fortfarande och jag tror att jag hellst vill se den kvällen som glömd ha ha.. suck..iaf många delar av den.. så kan det gå.. Jag blev iaf väkt innan 08 av min kära mamma o så bar det av till Torhamn där vi skulle fortsätta fixa, kan ju inte säga att jag var till så mycket nytta den dagen, satt mest på en stol o glodde, plockade lite, sopade, lyfte och flyttade grejer allt självklart dubbelt så söligare än vad det borde.. men lite blev iaf gjort.. Sen åkte vi hem och jag duschade och frächade till mig (behövdes!) och sen åkte jag hem till Robban :) där jag var i ca1h och pratade om allt och inget.. om jag känner mig själv rätt så pratade jag väl för mycket ha ha suck men men.. var mycket trevligt iaf och det känndes som om hemresan till Gotland var alldeles för snart.. så det lär väl bli en hemresa snart igen... måste ju hinna med och träffa Sqweek oxå, vilket ja inte hann med denna gång.. Höll på att somna när jag körde till Oskarshamn så var tvungen att parat i tel hela vägen, men fram kom jag iaf och anlände hel och ren på Gotland.

2 kommentarer:

Emily sa...

haha som jag sa till dig i telefonen jag skulle ha följt med! haha. men jag trodde nog fan inte han hade överlevt eller kommit in hemma. :P

Anonym sa...

Du glömde mig! :´< Försökte få tag på dig men du svarade inte på varken sms eller samtal, din lille fis. ;P