måndag, mars 17, 2008

"hemma" o gör staun osäker

är "hemma" på fastlandet nu he he.. Har hunnit med att gå med Emily på staun (alltså i karlskrona) o kollat läget, riktigt trevligt, vi träffas inte så ofta vilket e synd för jag tycker om att umgås med Emily :) <3 Har varit "hemma" hos pappa o Ewa i lyckeby, fast ingen av dom e ju hemma (Ewa jobbar o pappa är skottland igen..) så jag har varit här i deras hus o skrivit på Inledningen till Ajvide utställningen... Skickade precis vidare texten till Annie så får se om hon kan baka ihop något snyggt av den o hennes text, men det vet jag att hon kan :) Känns bra att vara hemma, men längtar ändå redan tillbaka till Visby :) kändes som om det var lite fel tidpunkt att lämna ön men är snart tillbaka! Har idag för första gången kört en automatare ha ha.. mamma har köpt en sån konstig sak men det funkade bra efter ett tag (varning, till er i karlskrona området: håller er undan om ni ser en vinröd volvokombi) Snöar här idag, tycker det är ganska positivt, snö är fint och eftersom det är för varmt för att det ska lägga sig så blir det ju inga bekymmer med den, så bara snöa på så mycket det vill! Ska ut till ön någon gång i veckan :) alltså Ungskär, vi ska hälsa på Boel med familj o resten av befolkningen, inte för att det är så många nu på den kalla delen av året men det finns några levande själar där ute. Alltid lika spännande att komma ut dit o få reda på det senaste ö skvallret he he.. Händer mer än vad ni kan tro på en liten ö. Fick reda på att Lungskär en halvlö som är större del av Ungskär är tillsalu, någon som vill gå ihop och köpa en alldelles egen ö? Tänkte att jag någon dag skulle ge mig ut på en liten egen arkeologisk expedition där för o se om det finns någon fornlämning kvar på ön eller om den kära militären rensat bort allt, skulle enligt några äldre personer funnits något någonstans. Nehe nu ska jag ut i snön o köra lite automatare :P och ja, jag vet att jag inte kan stav ha ha.. suck..

2 kommentarer:

Hattcarl sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Emily sa...

tycker om att träffa dig med. :) dock är det alldeles för sällan! :/ <3