lördag, mars 29, 2008

kanske

jag är en kanske person, alla som känner mig vet att kanske är ett av mina favorit ord.. Jag anser att en person som kan ta kanske är öppen för alternativ, öppen för det mesta. En ja eller nej person tycker jag är låst o lite trångsynt, en sån person kan bara ta två alternativ och kan inte kompromissa. Jag som är en väldigt impulsiv människa har väldigt svårt att förstå varför man ska välja mellan ja och nej varje gång, för mig passar kanske mycket bätter, handla först o tänka sedan. Att tänka över allt man gör och väga det i en vågskål tycker jag verkar vara ett väldigt tråkigt sätt att leva.. Tycker oxå att man genom att tänka i ja o nej missar en väldigt massa möjlgheter. Kanske är iof väldigt svårt att tyda eftersom en person då inte riktigt vet vad man vill, men det e lite det som e charmen men det hela tycker jag. Personer som bara tänker i ja och nej/svart o vitt har jag väldigt svårt för, en verklighet är inte svart och vit en verklighet är enligt mig ett stort kanske efterom man aldrig vet vad som komma skall .. kommer troligen komma mer åsikter om detta ämne framöver :P

Inga kommentarer: