lördag, maj 31, 2008

bal, stress o spöken

så då har man varit på bal :) en gång till! 2:a gången om man ska vara exagt. Middagen var supertrevlig, hamnade vi samma bord som en hedersmedlem och en gammal Rindi ordförande, Annie, Ben och en ekonomare jag inte kommer ihåg vad han heter (Daniel?) .. Vid resten av långbordet satt det bara folk jag känner orkar inte räkna upp alla er inga nämnda inga glömda.. God mat o god dricka :) kunde inte bli så mycket bättre, eller jo kanske lite mer mat hade gjort susen men men.. efter skulle det bli allmänt mingel eller nått med dans, gick inte att prata med varandra om man inte skrek eftesom det var så hög musik vilket ledde till mindre huvudverk och ont i halsen, blev för övrigt ganska trist efter maten eftersom jag var trött, nykter och trött.. Kännde inte för att slösa bort mina resterande slantar på alkohol men det blir vad man gör det till, tyvärr var jag inte så lättroad troligen på grund av sömnbrist, stress, mycket att tänka på och alkoholbrist.. Var iaf värt dom där 150kr för att få slänga på sig sin balklännning igen och få känna sig lite fin :) Men aja.. kommer iaf bli desto roligare idag :P Bartömmning och jag jobbar ikväll! Så skönt! När jag kom hem mitt i natten så skulle jag ut med Alva och tänkte att ja, varför inte ta en runda förbi volontär när det ändå skulle vara efterfest, man kan ju alltid kolla läget. När jag traskade förbi fotbollsplanen hörde jag det där konstiga spöklika ljudet jag hörde för någon natt sen när jag gick förbi och tänkte ååå nej inte nu igen :( men såg när jag kom närmre att det var vattenspridare som stog igång :) ha ha.. vad jag är lättskrämd! suck.. men blev ändå lite besviken över att det inte var något spöke :( hade gärna varit med om lite spökerier men men kommer väl kanske.. så väl på volontär var det ingen som hittade vart festen skulle vara först men tillslut efter lite om och men så koms det fram till att det var uppe i allrummet, visade sig att det var en av mina "grannar" som bor i samma länga som jag bodde i också skulle flytta ut nu så sa hej då till honom i all hast, verkar som om det blir en hel del lediga lägenheter lediga på volontär för dom nya ettorna i höst. ... Traskade sen hem med Alva efter ett tag ganska nöjd med kvällen ändå i slutändan, kunde ju varit mycket sämre..

Inga kommentarer: