söndag, oktober 26, 2008

Rus

När vinet glöder i dom fyllda glasen
vi börjar bli i gasen
då lossar tungans band
Vi som gått omkring och vart så blyga
vi slutar upp att smyga
modet kommer efterhand

Hej tjo och klackarna i taket
nu visar vi helt naket
hur modiga vi är
inga ord kan bli förstora
vad har jag att förlora?
så är det med de

alla ryms i stora famnen
och skeppets sug ur hamnen
och vänskapen är varm
livets gåtor blir så uppenbara
och dom kan jag förklara
när du vilar på min arm

Sen när berusningen har lagts sig
och det som jag har sagt dig
verkar ganska meningslöst
Då undrar jag över hur du ser mig
man får se upp med hur man beter sig
och då skrattar jag nervöst

mitt hjärta har en frusen inneboende
med pajjat självförtroende som inte mår så bra
Hon plockar fram allt det jag gömmer
och minns allt det jag glömmer
och säg att hon är jag

Inga kommentarer: