fredag, januari 16, 2009

fylla på

Bara 23 dagar kvar tills det bär av från Arlanda :) Igår ringde dom från vårdcentralen i Rödeby på kvällen, visade sig att sköterskan bara hade gett mig en halv dos twinrix, som är för barn upp till 15år, var iaf ett tag sen jag var det. Så dom ringde o bad så mycket om ursäkt o undrade om jag hade tid att komma in idag och fylla på, hade ju inte så mycket val direkt men men.. Sen när jag väl kom dit visade det sig att jag inte skulle vaccineras ändå.. min förvirring är stor! Nee då var det tydligen bättre att vänta och sen skulle jag tydligen få A och B vaccinen för sig för att det gav bättre skydd eller nått.. skulle iaf tillbaka dit på tisdag kl 08 kom vi fram till.. och måndagen den 26 och fredagen den 6 feb.. detta innebär att jag kommer ha blivit vaccinerad 4 gånger innan jag åker, det är nästan 1 gång i veckan. Idag tog dom ju "bara" blod prov för att jag ville kolla om jag verkligen är fiskalergiker..

Inga kommentarer: