tisdag, augusti 11, 2009

Bestämt

Det är med sorg i hjärtat jag bestämt mig för att flytta från stallet på skrubbs. Eftersom mina två stallkompisar flyttar nu i augusti/september så skulle jag bli själv annars, vilket inte hade funkat eftersom jag åker fram o tillbaka till fastlandet rätt så ofta. Kanske blir en hej då fest på lördag, kommer nog fälla en tår, sällan man trivs så bra i ett stall som jag gjort där. Kommer sakna allt o alla!

Men det nya stallet verkar toppen, har inte träffat alla stallkompisar än men är säker på att dom är trevliga. Kommer ha möjlighet att få hjälp med Pax när jag åker iväg, vilket är så skönt att veta, en sten har lättat från hjärtat! Stallet är frächt, hagarna bra, allt verkar kanon, så längtar efter höst dagar i stallet med ridning, myspys o pulverkaffe :P (måste bara rida in hästen först ;)) Men som det ser ut nu kommer träningar samordnas, hästtransport hyras tillsammans mm. Kan inte bli bättre.

Sen blir det fuckof från jobbet på måndag, sista veckan jag jobbar nu, känns lite konstigt, men ska bli lite skönt att skolan kommer igång igen, vill ha min uppsats godkänd nu! Hoppas på att det inte är allt för mycket arbete kvar.

Nästa vecka bär det av till fastlandet, biljett är bokad, blir att vinka av Sanna <3 kommer fällas några tårar där med. Men ska annars bara försöka passa på att ha lite semester innan skolan börjar igen. Sen kan man ju hoppas på att man hinner träffa allt annat folk man vill se oxå. :) Ska göra mitt bästa för att klämma in så många som möjligt!

Annars är det så fint så att jag har feber :( suck o blä. Ligger här o tycker synd om mig själv. Men som tur är börjar jag inte jobba förren kl 1 imorgon. Så lite sovmorgon blir det, men ska ju ändå till hästarna på morgonen så kanske inte ha ha.. Men nu ska jag krya på mig!

Inga kommentarer: