måndag, augusti 24, 2009

Fjärde året

Då är man på plats på Ön igen. Nu börjar skolan igen o fjärde året för mig här på Gotland. Känns spännande he he.. Ska ner till skolan idag för att registrera mig, så jag får några pengar från CSN, viktigt! Ska passa på att spana in alla ny nollor, eller lamm som dom kallas nu för tiden. Ska ju även jobba i baren idag :) Ser fram emot det, kommer bli superkul, var ju ett tag sen nu!

Sitter annars o funderar över hur jag skulle kunna möblera om i min lilla lägenhet, har några bra ideer men får se när jag orkar ta tag i det.

Hunnit med en vända ut till stallet nu på morgonen, Pax var ett yrväder eftersom hon brunstar nu. Blev lite stirr o gnägg i gången när jag borstade henne vilket slutade med att hon slog huvet i taket. Efter det stod hon lugnt o snällt, knäpp häst. Hon lyckades med att skrapa upp några sår men inget allvarligt.

--------------------------------------------------------

Kanske ska berätta lite om vad som hände när jag var i Blekinge :)
Anlände på tisdagen efter lite problem med bilen :( suck! Hann inte med så mycket mer den dagen förutom att Sanna kom över :)
Onsdagen började med att jag åkte in till staden för att träffa Emily :) Blev fika o titt i lite affärer, trevligt, trevligt! Lämnade över Lucas dop present, Guds lamm, en tidig kristen symbol :P Var tänkt att det skulle bli en vända till IKEA o Hööks men icke. Var över hos bil meckaren o han sa att hela generatorn behövde renoveras, suck! Var helt slut när jag kom hem från stan så somnade i soffan när jag kom hem. På kvällen blev det lite film o mys hemma hos Eric, härligt!
På torsdagen lämnade jag in bilen på verkstan, blev upphämtad av pappa, lämnade honom på hans jobb, körde till fridlevstad för att hämta mamma o sen till Kallinge för att hämta stora lillebror Anton. Hjälpte sedan mamma med att packa saker inför flytten från lägenheten. Efter det körde jag till lyckeby för att hinna sola lite med Sanna, sen var det dax för att köra o hämta pappa på jobbet o sen in med honom till tandläkaren i stan. Tog en fika o hann gå i lite affärer medans vi väntade på honom. När pappa hade lämnat av Sanna o mig i Östratorp igen var det inte länge till jag skulle hämta bilen från lagningen. Så det var bara att börja gå, det var varmt, det var långt o det var fel väg. Visste inte riktigt hur jag skulle gå så slutade med att vi gick brevid motorvägen, där man inte ska gå, fick springa igenom korsningen vid maxi o sen var vi framme med nöd o näppe innan det stängde. Hämtade upp bilen, fick en trevlig räkning på ca 1500, bläää. Körde till Östratorp för att hämta upp lite saker, sedan till fridlevstad för att hämta bröderna o sedan in till stan igen för att hinna se Harry Potter vid 18 med Svenne. Var riktigt bra filmen :) Efter gick vi o fikade. Sen var det bara hem o sova.
Fredagen körde jag runt mamma o Berne på en shopping runda inför kräfskivanpå lördagen, gick rätt snabbt eftersom dom viste vad dom skulle ha :) Var kul o åka runt lite. Sen var det hem, hjälpa pappa o Eva med det sista inför Grillfesten som skulle vara hos dom på kvällen. Blev riktigt trevligt :) På kvällen åkte vi in till stan för att gå på 20års fest hos någon som jag inte viste vem det var. Men kul var det! Lärde känna lite nya människor, vilket alltid är ytterst trevligt! Sen blev det utgång, Playbar, PM o Piraten, ha ha.. var ett bra tag sen o måste säga att det var bättre förr! Men det var inte tråkigt för det, tvärt om var det en riktigt bra kväll, förutom lite missöden då men sånt händer :P Träffade självklart på lite folk från glansdagarna oxå, vakten på Playbar he he, var ett jäkla bra tag sen.
Lördagen började lite segt men efter lite kaffe o annat hemma hos pappa så piggnade man till :) Var sedan bara att köra till fredlevstad o kräftskiva! Hade ordnats med luftgevärsskytte, vilket är grymt kul. Jag fick självklart börja, men tyckte att det gick hyffsat, vilket det oxå gjorde eftersom jag kom delad 3:a med 2 till tror jag. :P Bjöds på goda pajer, kräftor, morotstårta mm. Allt var jätte gott o sälskapet trevligt, kan det bli bättre?
Vaknade hur pigg som helst på Söndagen :) Eller tja, Alva väckte mig 20 över 6, vilket hon hade gjort varje dag hemma hos pappa. Men gick o la mig igen o sov en stund till vilket nog var tur för blev väldigt trött när jag skulle köra till Oskarshamn senare på dagen o om jag hade varit tröttare hade jag nog somnat vid ratten :S Men men vi åkte alla upp till freidlevstad igen efter att ha sagt hej då till alla hemma hos pappa o Ewa. Där bjöds det på goda rester efter gårdagens kräftskiva :P Var svårt att slita sig eftersom jag var tvungen att säga hej då till Sanna som ska till Irland snart, så vi kommer inte se varandra på några månader :( Men men kom iväg tillslut iaf o kom fram till båten i tid. Och nu är jag här :)

Inga kommentarer: