söndag, december 27, 2009

jag e på väg

Sitter nu på båten till Gotland. Tiden på fastlandet har gått väldigt fort, känns nästan orättvist mot familjen och vännerna där att jag längtat hem så mycket. Det har ju inget med dem o göra utan det har med att jag har mitt liv på Gotland och så många att längta till där. Saknar redan nu de på fastlandet, kan ni inte flytta till Gotland? Känns så konstigt att ha familj och vänner placerade över hela Sverige och världen. Men mitt hjärta ligger ändå alltid hos den lilla Ön som blivit mitt hem under de senaste åren. Ska bli så skönt att bara komma hem till vardagen och alla mina nära o kära som gör vardagen underbar <3.

Lite sammanfattning av helgen;
I fredags var jag ju som sagt hos mamma o Berne, senare på kvällen blev det utgång. Började på PlayBar, mitt o Emilys gamla stammis ställe ;), efter det blev det PM och till sist Piraten. Piraten var inte direkt någon höjdare, som vanligt. Men dansa var kul :) Har fortfarande träningsverk :P Vi tänkte gå en runda till PM igen men då var det fullt så var bara att knalla tillbaka till Piraten. Blev inte så mycket roligare där under kvällen, även om Sanna o jag höll igång så var folket som var där mindre roliga. Men men var iaf kul o komma ut lite, blev inte för dyrt heller, vilket var skönt.

Lördagen, behövs nästan bara ett ord; mellandagsrea. Suck, har glömt bort hur mycket folk det kan vara på en plats samtidigt. Men gjorde några kap iaf :P Hann springa runt lite med Sanna O Johan, Pappa o Eva, Mamma o Eric. Var som en jojjo mellan alla, men gick ihop iaf :) Hade "lagom" ont i fötterna, nacke o rygg sen, HELT SLUT! Kommer inte riktigt ihåg vad jag gjorde resten av dagen sen men kanske inte så konstigt. Jo just de!; var hemma hos morfars bror Knut o fikade en vända oxå.

Idag (söndag) har jag packat, åkt till mamma o Berne för att säga hej då och äta lite julmatsrester. Åkte sedan tillbaka till pappa o Eva, pusslade lite pussel med Anton o pappa, åt lite julmatsrester, packade bilen och sa hej då till dem. Och nu sitter jag här på Båten.

Inga kommentarer: