onsdag, juni 16, 2010

Hotad med sparken!

ja, det hela har att göra med Vikingafestivalen som ska vara 1-3 juli.
Annie o jag tog på oss att fixa den i våras. Enda problemet är att Annie o jag inte har fixat något likanande innan så har väl gått sisådär med planeringen. Men förra veckan hade vi ett möte o gick igenom vad som skulle göras och alla gick nöjda där ifrån. Trodde jag iaf. Fick ett sms idag helt ur det blå av Eric, som är en av "de som bestämmer" i år.

Eric:
Ska inte du jobba med festivalen?Det börjar bli bråttom som fan att få det klart nu. Det är inte okej att du säger nej nu. Du har haft flera månader på dig med det här. Om du inte tar tag i det NU så kan du börja leta efter ett nytt sommarjobb. Jag har nog inga som helst.. (tog bara slut så..)

Jag:
Va? När vi hade möte sist fick jag ju inga arbetsuppgifter? Frågade Annie om jag skulle göra något men hon sa nej.

Eric:
Var det inte du och Annie som tog er an att ordna festivalen i våras? Och varför är ingenting klart? Björne pestar mig hela tiden om det men det är inte mitt ansvar. Nu sitter Annie själv med det bara för att du inte orkar med att dra din del av lasset. Det är inte mitt fel att kommunikationerna har brustit men det blir mitt problem nu. Kontakta Annie och styr upp det.

Jag:
Du vet inte vad jag orkat eller inte... Jag har gjort allt jag ska göra. Har haft kontakt med Annie så det är lugnt.

Eric:
Jag vet inte till fullo vad ni varit överens med Björn om, men det verkar som om allt landar på mitt bord till slut. Enligt Björn är ingenting klart och ärligt talat så undrar jag också lite. Jag vill helst inte ha med festivalen att göra alls.


Jag undrar bara om det är rätt av en i Chefs position att komma med ett sådant hot via sms. Och utan att han egentligen ha någon grund till det han säger. Som tillexempel komma med anklagelser; Nu sitter Annie själv med det bara för att du inte orkar med att dra din del av lasset. Dett är absolut inte sannt! Frågade som sagt Annie om jag skulle göra något när vi hade det senaste mötet men hon sa nej. Men men ringde självklart upp henne efter detta o pratade med henne så jag ska försöka få tag på musikanterna i em/kväll.

Men säger bara fy fan för att behandla "sina" anställda på detta sättet!

Inga kommentarer: