måndag, november 01, 2010

Fortfarande sjuk..

suck! Kände mig så mycket bättre igår! Men icke att jag fick bli frisk :( Kände mig lite sämre igår kväll o idag känns det som om jag är tillbaka på ruta 1, så antingen blir det värre nu eller vilket jag hoppas på, bättre! Känns skit att behöva vara hemma från jobbet bra :( väldigt, väldigt drygt!

Men men.. Så här när man är sjuk så får man passa på att göra sådant man inte hinner göra om dagarna när man är frisk.. Tvätta lite, fixa, ringa vet till Alva (eftersom hon blivit sämre igen..), ringa o beställa internet osv. Men får ta allt i små doser då jag inte kan röra mig så snabbt.. Usch!

Fick en tid kl 01:30 till Alva hos Vet, så nu ska hon röntgas. Har blivit mycket sämre, än innan hon fick medicinen. Antar att medicinen kanske gjorde att hon inte hade lika ont så hon gick på benet mer så att det i slutändan blev sämre. Usch ja, ne jag vet inte.. Vill bara att mitt <3 blir bra igen!

Har ju glömt att berätta en sak :) Julsnusen har ju dykt upp i affärerna :) Det upptäckte Annie o jag i Fredags, kan ju bara säga en sak, vår Lycka var total!! (och är fortfarande!) Äntligen ska jag få snusa min favorit snus igen och jag ska minsann hamstra, så det så!

Igår när jag var i stallet tog snälla Andreas en titt på min bil, men han kunde inte heller riktigt lista ut var det var. Men han tog ju bara en snabb blick, så han sa att jag kunde ställa bort den där så att han kanske kunde titta på den lite närmre någon dag :) Så snällt så!

Älsklingen Kenny har fixat sin bil så att jag kan köra den istället, vilket är jätte bra då den drar mindre bensin. Sen så är den ju rätt (jätte ;)) rolig att köra oxå! Bra högtalare finns det ju med så jag klagar inte i första taget! Tack älskling för att jag får låna din ädla springare :P

Men är ju dock alltid "bekvämare" att köra sin egna bil o sen är det ju med min pärla jag kan dra transport med, går ju inte riiiktigt med Kenny´s..

--------------------------------------------------

Ja.. Hur gick det då med Alva hos Vet kan man ju undra..

Hon fick röntgas som sagt o det visade inte precis det jag ville se. . Ledkulorna var inte direkt kul utan mer kanter och ena ledskålen var alldeles för grund. . Så hon ska gå på två månader med smärtstillande till, efter det så ska jag höra av mig till Vet igen. Under tiden så ska hon börja simma och röra sig normalt. Alltså bus och lek med Bonzai var tillåtet :) Vilket är skönt eftersom båda tycker det är så skoj. Har gjort iordning en extra mjuk säng till henne med ett gammalt täcke o en av mina mysiga jackor. . Tycker så synd om min lilla bäbis.!

Inga kommentarer: