tisdag, november 23, 2010

underbart!

Jo då.. Magen känns.. .. .. tyvärr inte så jätte mycket bättre... ... än iaf, håller tummarna för att förbättring snarast ska ske! "Farbror" doktorn skulle ringa mig på fredag för att se om det hade blivit bättre, annars skulle de "gå ner" och titta i magen, vilket enligt honom inte var så trevligt, om han säger så, så slipper jag nog det helst :P Mellan pillerknaprandet har jag hunnit med en hel del idag :)

Började dagen med att gå en lååång promenad med vovvarna i ovädret, blev så kall o blöt om benen så att det började sticka och tillslut så kännde jag knappt av dem alls. Alltså, ingen behaglig promenad. Alva njöt, som vanligt, hon älskar ju allt kallt, vätt o geggigt. Bonzai såg ut att mer hålla med mig.. Bonzai har börjat med att skaka innan vi går ut, som om han försöker förebygga att det kommer bli kallt.. Till saken hör att han har dubbla täcken ute oxå :P Min lilla snutt!

Efter det blev det frukost och tv:n, halvsov i soffan hela förmiddagen med Bonzen brevid mig. Mys pys det!!

Begav mig sedan till Björke för att hämta julpynt, mocka mm.. Blev bjuden på chokladtårta av Malin o Andreas, sååå grymt god :) Efter allt stallfix var gjort åkte jag hem till Susanne och Urban en vända för att kolla på nya hästen, så grymt fin är hon :) Vilken pärla! Så blir kanske en provtur på henne till helgen om vädret tillåter, ska bli spännande! Är så mysigt hemma hos dem, känns riktigt hemtrevligt, så vill jag att mitt hus som jag SKA ha i framtiden ska vara. . Sen var det dax för hästarna att gå in, så for bort till Björke igen. Då hade redan Malin o Andreas tatt in dem :) Så vart bara o säga hej o klappa lite o sedan åka hemmåt. .

Väl hemma satte jag igång med städningen, dammsög och städade iordning sovrummet som var i en enda röra, bombnedslag helt enkelt.. Men men.. fick lite bättre ordning på det iaf :) Dammsög resten av lägenheten, plockade i o ur diskmaskinen osv..

Sen var det dax för julpynt!! :) Plockade upp allt på köksbordet för att se vad jag hade, känns ssom om det saknas något hummm.. Men men .. Fick börja med det jag hade, så adventsljusstaken är uppe i köket nu, stjärna i fönstret i sovrummet och lite tomtar o annat skoj har kommit upp.. Kommer nog att komma till en hel del, känner att det är liiiite tunt så får väl ta en vända på stan nån dag o fylla på julförådet :)

När julpynting och städning var klart för dagen åkte jag hem till Annie, där även Marie befann sig :) Blev bjuden på hemma gjort julgodis och kaffe, såå grymt gott godis gör du gumman, underbart!! Mera sådant ;) Sen planerade de för julmarknaden i helgen då de ska stå o sälja.. Kul!! Så ni måste komma till Bläse och köpa godis och vackra smycken av Annie o Marie!!

Ja, det var i princip min dag det, vilket har varit en helt underbar dag :)

Inga kommentarer: