onsdag, december 08, 2010

nedåt

suck, fy o blä! Har hamnat i nån deprisionsfas just nu :( Livet känns heeeelt värdelöst! :( Ja ja, Livet går upp o ner och just nu är jag i en nedåtperiod..

Fått skäll på jobbet idag av SV, för att jag inte hittat o lappat en person i en trapp som tydligen finns där men jag missat.. Jag VET att jag gjort fel o SK o jag pratade om det i förra veckan så trodde att det var överblåst, icke. SV var tvungen att ta upp det idag igen och även ta upp det inför alla på Morgonmötet.. Som jag skrev innan, jag VET att jag gjort fel, vet inte hur jag kunde missa någon två gånger som har namnet på dörren, men nu gjorde jag det och kan inte göra det ogjort. Jag kan bara se till att det inte händer igen! Kändes bara lite onödigt o verkligen gnugga in det.. Men men, förtjänade jag kanske, för så klantig/slarvig får man inte vara!

Men! Fick jätte mycket beröm av olika människor i innerstan idag, de tyckte jag var duktig som cyklade när det var så halt. En tant gav mig beröm för att jag inte lutade cykeln mot hennes hus, tydligen brukar alla andra brevbärare göra det, så färgen hade försvunnit på ena väggen, vilket hon inte var jätte nöjd med. Dock var hon ändå förstående för hennes brevinkast ligger i en uppförsbacke och kurva, så ganska svår att ta i "farten", vilket gör att man lätt slår i mot eller lägger cykeln emot huset. Men sedan min cykel välte med all post så har jag slutat luta den utan ställer alltid ned den med stödet!

Storstädat lägenheten idag efter jobbet.. Blev riktigt bra må jag säga :) Blev riktigt sugen på att möblera om, men lät bli, insåg att det kanske inte skulle bli så bra som jag tyckte det såg ut i huvet :P

Hade ju självklart sterion på när jag städade, med Eminem´s senaste album skrålandes ur högtalarna. Detta passade tydligen inte grannarna nere utan de ringde till hyresvärden o klagade! Han ringde sedan Kenny som i sin tur ringde mig. Så nu är jag riktigt jävla förbannad på dem! Så de menar att vi ska stå ut hela dagarna o kvällarna med deras dunka dunka musik som får glasen o hoppa här uppe och de kan inte ens stå ut med min musik i nån timme? Usch och kräks på dem! Är så arg så att jag skakar. Tycker oxå att de kunde kommit upp eller ringt mig om det störde så mycket istället för att ringa direkt till hyresvärden.

Så jag, idag känns allt värdelöst, mitt humör i botten o arg som ett bi!

Som om det inte skulle räcka med allt elände så har Bonzai fått nått skit med ögat, det är helt rött o lite svullet.. Så lär väl bli ett vetbesök med honom.. Är verkligen stamkund hos Vet nu, är där minst en gång i månaden. Börjar bli riktigt riktigt less på det nu! Men vad gör man inte för sina djur?! Ska iaf ringa dem imorgon o rådfråga hur de tycker jag ska göra..

1 kommentar:

Rafnir sa...

Anmäl dina grannar så fort de så mycket som nyser för högt i fortsättningen. D:<