torsdag, juni 09, 2011

Trött i fötterna

Är mycket stå och gå i jobbet, så blir något trött i fötterna.. Men det gör inget :)
Har gått bra på jobbet idag oxå, inga konstigheter.
Men hittade en ko som precis kalvat en döfödd kalv :( usch.. stackarn, hon stod och slickade den precis som om den snart skulle resa sig, skar riktigt i hjärtat.
Samtidigt som jag hittade dem ringer Andreas mig å säger att Malin hittade en av kattungarna hemma död :( mycket mycket tråkigt..
Senare när jag kom hem hittade Malin en död fågel i trädgården..

Så är verkligen dödens dag idag :( Förstår inte varför så oskyldiga varelser ska behöva dö.. ),:
Livet känns allt bra orättvist ibland..

Men det är vid sådana här tillfällen man får försöka tänka posetivt och se allt det fina med livet.

Imorgon ska jag äntligen få mina anställningspapper, .. efter att ha tjatat hela veckan. Gustav sa att vi skulle; sätta oss ner efter 12 imorgon och ta de.. Undrar vad det innebär.. Känns som om allt har gått lite för bra nu.. Är rädd för att han nu helt plötsligt fått för sig att jag inte ska jobba heltid eller året runt. Han har ju dock sagt att jag ska jobba heltid och att anställningen är året runt, så de kan han ju bara inte ändra på sådär, helt plötsligt,... hoppas jag iaf. Så har lite ont i magen inför morgondagen.. Men ska försöka göra som jag säger till alla andra att göra när något känns jobbigt, tänkt posetiva tankar, det blir som man tänker!

Inga kommentarer: