fredag, augusti 26, 2011

hjärnskakning 711

då fick man åka ambulans igår då ..
Allt började med högtryckstvättning av kostallet.. Jag skulle flytta kornas maddrasser som de ligger på, det innebär att jag backar under järnställningarna som skilljer vare plats åt. Reste helt enkelt huvudet för snabbt och slog i huvudet i järnbalken som går tvärs över, gjorde inte detta en gång utan fler gånger.. :/ Men just då var det inget märkvärdigt med det, fick inte värst ont och jag fortsatte att jobba..

Så blev rätt förvånad när jag vaknade igår med ont i bakhuvudet, illamående och knappt kunde titta för att det gjorde ont i ögonen. Ringde vårdcentral, sjukvårdsupplysning osv.. och slutade med att ambulansen fick komma och hämta mig. Hamnde där med på akuten och där fick jag stanna resten av dagen. Kom till röntgen och de röntgade huvudet och nacken, som tur var såg de inget konstigt. Så jag fick komma hem på eftermiddagen. Snälla Andreas hämtade mig efter jobbet.

Var inte riktigt 100 idag så är hemma från jobbet, vilket nog är tur, för känner mig helt snurrig.. Det konstiga är bara att rektionen kom så lång tid efteråt .. Ett mysterium helt enkelt.. :/

Inga kommentarer: