onsdag, maj 07, 2008

strapatser

ja mycket händer när man håller på med djur.. när jag skulle åka lite snabbt o ta in hästarna igår gick det inte som det skulle, började med att ta in Lisa som vanligt men oturligt nog fick hon en stöt av eltråden o blev skiträdd for iväg som ett skållat troll i sken ut på en äng som ligger bakom hagen tillbaka på gårdsplanen, då ställde annie o jag oss mitt på vägen för att hindra henne från att stick ut på stora vägen men vi var tvungna att kasta oss åt sidorna för att inte bli nedtrampade så hon for ut mitt på stora vägen som går förbi maxi drar omkull i svängen o fortsätter mot roma en liten bit, sen blev hon antagligen skrämd för sen vände hon ovh kom tillbaka, hoppade över stallägarens staket o in på deras tomt och lyckas i farten riva staketet på något sätt, så i trädgården fick vi tillslut tag på henne och såg då att hon var helt uppskrapad efter fallet på asvalten :( ett dussin småsår vad man kunde se, väl inne i stallet såg vi att hon hade ett ganska stort sår vid armbågen på frambenet. Veterinär ringdes men kunde inte komma förens om nån timme, jag och annie åkte och hämtade hennes bil, jag körde hem o kollade lite på tv o åkte sedan tillbaka till stallet vid halv 23 för att hur det gick med veterinären, då hade han precis kommit dit o gett lisa lite lugnande, men det fungerade icke då han skulle försöka sy så han fick ge lite till men det fungerade inte det heller, hon stod bara och sparkade med frambenet hon hade ont i, så vi testade med att bremsa o att lyfta upp det andra frambenet så att hon ej skulle kunna lyfta det han skulle sy, fungerade tillslut. Efter det tvättades alla sår och hon pysslade om så vid 24 tiden var jag hemma igen efter en lång och händelserik dag.

Inga kommentarer: