torsdag, oktober 25, 2007

frost

Är det ute, men minnsan inte i mitt hjärta..

Det hjärta som brinner
det flammar
och gnistrar och slår

Här, här är värme
Kom och sätt dej
men bränn dej inte
för här är varmare
än du tror...

Kom och tänd ett ljus i natten
och visa att vi lever
i den vackraste av tider
innan den är över

Har varit en underbart trevlig dag idag =o) allt började med att vi åkte till länsstyrelsen, jag, erika o nisse. Men där var ingen hemma så då passade vi på att knacka på hos hemglass o fråga om dom hade tid med oss en stund o det hade dom! Så det blev glass för hela slanten, eller rättare sagt nästan 200kr, ja jag vet, det e mycket pengar men nu e det så att jag älskar glass! Sen åkte vi te maxi o handlade lite, blev ganska stressigt eftersom jag hade glassen i bilen (glömde lämna av dom hemma). Efter det var det pizza på sunes med anni, mycket trevlig stund o vår pizza bagare var där idag igen! När vi hade ätit klart hämtade vi upp fredrik o nickole (vet inte hur ditt namn stavas(?)) på max o madde på volontär, sen åkte vi te djuraffären, där jag fick värsta allergi attacken, nee nu överdriver jag men det började klia i hela ansiktet o sen hade jag ont i magen, och detta var då inte pga djuren utan troligen den lilla bit smörgås jag bjöds på,på maxi som det var skagenröra på, efter djuraffären blev det en vända till farbror fynd o jag fyndade tre marsupilami tidningar. Har ju bestämt mig för att jag ska tateluera honom! När vi var klara där åkte jag o lämnade av dom på fältgatan o volontär, efter det åkte jag o madde till stallet o när vi var klara där åkte vi till östercenrum för att gå en runda på stan, var längesen jag o madde gjorde det så det var kul, hittade ett par jättefina stövlar på din sko för 100kr, rena fyndet! Där hittade vi även anja som sällskapade med oss i några affärer. Sist men inte minst så avslutade vi med max, som jag för övrigt hade besökt innan på dan, där madde fick lite mat o jag en efterlängtad cola, gott! Sen åkte vi nöjda o glada hem o tog med alva på en promenad te video mix o hyrde filmen parfymen, den var helt ok, hade förväntat mig mer men men man kan ju inte alltid få det man vill ha..

Försöker städa bort mina tankar just nu, varför ska man alltid börja tänka sånna där konstiga tankar så här på kvällen när man sitter ensammen i sin lägenhet? Det e bara dumt, måste bara säga detta, vet redan att ni vet det men det e alltid bra att förtydliga.. Detta är min blogg o mina tankar, offta skriver jag det som jag tänker på just då, det behöver inte betyda något och tvärt om, det är bättre ni frågar mig om ni inte förstår eller blir upprörda över något av mina blogginlägg, man kan inte skriva alla sina tankar i ord.

Måste bara tillägga att jag älskar att uttrycka mig i låttexter som ni säkert redan märkt.

Denna låten har följt mig många år och kommer från en film jag älskar högt!

Jag är en fråga utan svar,
aldrig tydlig aldrig klar
Ingen knähund att klappa ibland

Och jag
tänker glömma allt ni sagt
Jag ska sluta gå i takt
Era drömmar
dom har aldrig handlat om mig
och mitt liv

Och vad
är det som ni vill förstå
Ska ni resa er och gå
om jag säger
precis som det är?

Och när
ska nån fråga om jag vill
ha ett liv där allt står still
Era drömmar
finns inte kvar

För jag
vill att verkligheten bränns
Jag vill känna hur det känns
att stå stadigt
när stormen tar fart

Och de
som vill styra allt jag gör
Det är just de som förstör
mina drömmar
Men jag finns kvar

Men du
ser vad andra inte ser
att det finns så mycket mer
under ytan
som jag nästan glömt

Hjälp
mig att visa att jag kan
gå från det jag va till nåt bra
Att ta steget
och ändå förbli den jag är

Andra drar mig längre ner
Jag är inte den ni ser
Jag försöker att glömma
och fortsätta drömma ändå
Era ord era lögner
ska jag aldrig mer lite på!!

För jag
vill att verkligheten bränns
Jag vill känna hur det känns
att stå stadigt
när stormen tar fart

Och hur
kan ni säga att jag ska
bli en sån som ni vill ha
Utan drömmar
Men jag finns kvar

Jag är här
För jag finns kvar

Inga kommentarer: