onsdag, november 21, 2007

om jag bara kunde förstå?

ja om jag bara kunde förstå, vart jag skulle gå
vart jag skulle göra, hur jag skulle dig nå

jag vet inte vad jag vill, jag vet bara vart jag vill
jag vill vara hos någon, kanske är det till dig jag ska till

kan inte tyda min dröm, kanske är det ditt ansikte jag ser
men hur mycket jag än försöker se, försvinner drömmen längre bort

kanske är det fel, att jag letar förmycket
kanske ska jag bara stanna o se, se vad jag har, här och nu

men om jag nu stannar o ser på dig, då kanske du blir verklighet
och försvinner ifrån mig.

om det nu visar sig att du inte är min dröm
utan att du är min verklighet, vågar jag stanna då

verkligheten har alltid varit för verklig för mig
jag har alltid levt i min fantasi o dröm

om jag stannar o ser på dig, då skulle jag fastna
om jag fastnar, vad går jag då miste om

är den verklighet jag vill leva i eller är det drömmen jag vill ha
vad är det jag inte vill missa om det nu bara var en dröm jag lever i

är det något jag trodde fanns, kanske ska jag någon stans
kanske borde jag åka långt bort, för att finna dig

men varför skulle det vara nödvändigt när du står just precis här
när du står här framför mig, varför ska jag då fortsätta leta

varför frotsätta leva i drömmen om den verklighet man hittat är
så mycket bättre, varför inte stanna hos dig, här o nu.

men tänk om det är något man missar, tänk om jag skulle missa min dröm
om jag slutar leva i drömen och lever i verkligheten med dig, lovar du då att
stanna i verkligheten med mig

för jag skulle inte överleva verkligheten utan dig vid min sida
om man en gång lämnat drömmens värld går det inte komma tillbaka

jag skulle frysa ihäl i den kalla verkligheten
utan din värme o kärlek skulle jag inte kunna leva där

därför ber jag dig att tänka efter, innan jag kliver ur min dröm värld
jag hoppas du vet vad du gör, jag hoppas du inte leker vad du än gör

när jag är på andra sidan är jag där för att vara med dig
och jag hoppas du tar med mig dit för att du vill vara med mig

för om du inte tror på det du gör när du tar ut mig i den kalla verklignheten
låt mig så få leva kvar i min dröm o forsätta sökandet efter kärleken


Förövrigt så körde jag mot rött idag, inte lite heller. Föll lite för grupptrycket men så kan det gå. Var det där cp lyset vid mejan som aldrig funkar, blää för det! Sen är min bil helt knas oxå, slutade fungera när vi var mitt ute på en liten lerig väg mitt i en åker.. Men efter några försök att putta den frammåt så fick vi igång den igen, körde vidare o hoppades att den skulle starta efter nästa stopp och det gjorde den :) Så efter en dag ute bland skeppssättning, fornborgar, våtmarker och skogsmark så var det skönt att köra hemmåt. Men den spännande dagen visade sig inte vara slut än, när jag hade varit i stallet o skulle skynda mig hem för att hinna sova lite, duscha o ut med hunden innan Gotarkmötet så vägrade självklart skrället att starta igen, som tur var så hade Johan i stallet startkablar så han hjälpte mig igång och så bar det av hemmåt ungifär en timme senare än jag tänkt, så det var bara att glömma sömn, ta en snabbdusch o ut med bäbis en snabbis o sen iväg igen.

Inga kommentarer: