fredag, december 14, 2007

kan inte sova

tänker på för mycket.. lite rörigt i min lilla hjärna och helt plötsligt blev jag pigg fast jag inte borde. Funderar mycket på vad jag ska göra sen, när jag läst klart dessa 3år, om jag ska fortsätta i samma spår eller börja på något helt annat... mmm, får se vad som händer är ändå ett bra tag kvar, men tiden går fort! Funderar oxå på vad jag ska göra i sommar, plugga blir det nog inte men jobba hade vat skoj, då e frågan bara vart? Börjar ju bli dax att söka nu.. Ska man dra sin kos hem till Blekinge i sommar kanske? eller ska man söka något här på Gotland? Vill ju hellst ha ett jobb som har med arkeologi att göra (vill! vill! vill!) men om det inte finns något sådant skulle jag ju kunna tänka mig att jobba på något av alla dessa uteställen.. Ja sen kommer nästa fråga som jag funderar på och det e vad ska jag göra på nyår? Det hela beror lite på om jag kan få barnvakt till hästen, har än så länge fixat från 20-29 dec men sen vet jag inte hur det blir, ska i vilket fall som helst vara te bax på Gotland den 3:e då jag ska passa några hästar i stallet medan matte åker till Alperna, från den 4:e har jag sen några till hästapollar i stallet att passa så det blir fullt upp den helgen, men det gör inget för mig, har faktist saknat hästjobbet (!) .. Ja så vad skulle jag då göra på nyår var ju frågan... har fått ett jätte kul erbjudande av Annie om att komma o hälsa på henne :) låter otroligt skoj med gitarr spel o annat spännande :) , sen kan jag ju alltid vara hemma i Blekinge med Sanna vilket jag överväger starkt då hon troligen åker iväg till Irland (tror jag det var) o ska vara auper i 1år snart, saknar henne redan! Här på Gotland var det visst några som oxå skulle vara och det hade ju inte heller varit fel att fira nyår här vilket jag aldrig gjort, Madde har sagt att jag får vara hos henne, pappa o Eva ska upp te stockholm te släkten där, hade gärna hängt på dom eftersom jag inte träffar släkten där så ofta, sen är det, det traditions enliga (eller ja det var det tills förra året då jag bröt den) nyårsfirandet hos Jonas där många från mitt gamla gymnasie håller till, ja o sen får jag ju säkert vara med mamma o svenne oxå om jag känner för det.. Tror jag fick med alla erbjudanden som jag fått än så länge, så ni förstår att det e lite svårt att veta vart man ska vara, därför väntar jag in i det längsta att bestämma vart jag ska ta vägen... Jaa.. o sen e det ju en viss pojke som oxå är i hjärnan o rör runt lite :) .. Så ni fattar att det e lite för stökigt i mitt huvud för att hjärncellerna ska kunna vila än.. men önska att hjärnan var lika trött som kroppen suck..

Inga kommentarer: