onsdag, december 12, 2007

innan

jag flyttade hit till Gotland, när jag precis hade bestämt mig för att jag skulle läsa arkeologi hade jag en dröm. Kommer inte ihåg hela drömmen men det var en viss "sak" som utmärkte sig.. I min dröm gick jag i en trappan där mötte jag en äldre man med grått hår och skägg, vi stannade o hälsade och diskuterade något, kommer tyvärr inte ihåg vad, detta var det mest utmärkande i drömmen och det kanske oxå var därför jag kom ihåg det så väl dagen efter när jag vaknade. Men hur kul dröm var det på en skala, så jag brydde mig inte om den utan stoppade in den långt bak i hjärnan o glömde den. Under någon av dom första veckorna på skolan fick jag mig en chock, jag gick i den trappan jag hade drömt om, innan jag ens hade satt min fot på högskolan. Jag tyckte det var väldigt underligt och tycker det fortfarande, tror att drömmen visade att det var menigen att jag ska vara här.. Nu väntar jag bara på den dagen jag ska möta den där mannen..

Inga kommentarer: