torsdag, december 06, 2007

Paxzina o hemtenta

Ja när man åkte till stallet då så såg man att Pax inte ätit något av sin kvällsmat eller frukost, inte ätit upp allt hö och inte stökat i boxen som vanligt. Blev väldigt bekymmrad för det brukar se ut som värsta bomb nerslaget annars... Tog in henne o såg att hon var väldigt hängig och hon ville fortfarande inte äta sitt kraftfoder :( hon tuggade iaf i sig lite hö, hon var inte utorkad heller men däremot har hon 39.6 i feber!! och det e illa! Ska åka ut imorgon vid 9 tiden och ta tempen igen så om det inte har lugnat ner sig så måste jag ringa veterinären! Tycker synd om min lilla gumma, tänk vad sjuk hon måste känna sig med jätte mycket feber, kanske ska nämna det för er som inte vet att en häst har väl normal temp 36-38 nånting sen varierar det väl från individ till individ precis som på oss människor. Har annars haft redovisning idag med projektgruppen o det gick väl sådär för mig, glömmer alltid bort hälften för att jag blir så nervös :os men nu e det gjort iaf, skönt det! Skrev klart hemtentan idag oxå så nu kan jag ta det lite lugnt iaf.. Nu e det bara rapporten jag ska fixa te imorgon o skicka in sen e allt klart! tjoho!

Inga kommentarer: