lördag, december 08, 2007

bakfull o besviken

ja så bakfull som jag är nu har jag inte varit på väldigt länge... var jätte kul att gå upp kl 07 för att ta sig till "barutbildning" 08.30 men men nu har jag iaf gjort det och jag klarade provet och har vatt på alla utbildningsgånger vilket gör att jag har godkännt på kursen! tjoho! Kommer få ett fin fint (hoppas jag att det e) diplom på att jag gått denna utbildning så nu har jag utbildning för att få jobba i vilken bar/pubb i hela landet o detta e en sån utbildning som alla som jobbar på ett sånt ställe måste ha enligt dom nya reglerna. (blev många utbildning på rad där men men)

Ja och då kanske lite om gårdagen, var i stallet vid 9 på morgonen och tempade Pax, hennes feber hade gått ner till 37.2 vilket är jätte bra, men hon åt fortfarande inget så jag ringde destrikts vet men dom hade inte tid så då fick jag ringa till ATG kliniken vid travet, fick en tid 10.30. Detta gjorde att allt körde ihop sig, har ingen egen transport men fick låna Johan o deras men han kunde inte följa med bara hjälpa till att lasta, skulle vara på ridi kl 10 o börja fixa inför julfesten men det fick så klart vänta. Fick tag i madde, hon kunde följa med så jag slapp åka själv. 10.15 hade Johan inte kommit så jag fick hjälp av Jimmy o hans flickvän att koppla på boggie släpet på bilen o lasta hästen o så bar det av. Väl framme vid kliniken (efter en felkörning) fick vi stå ute o vänta en timme. Väl inne gick allt iaf bra o pax åt till och med morötter (konstigt att dom alltid ska bli bättre när man kommit till vet) vet klämde o kände på henne o konstaterade att hon troligen har en virus infektion som inte ska vara smittsam men som tydligen har "gått" nu som senaste två veckorna. Hon fick någon spruta mot det o sen tog hon blodprov, vilket pax inte var så förtjust i men det gick bra. Vet sa att pax ska stå inne i helgen och att jag ska tempa henne varje dag i sju dagar mycket mer fanns inte att göra.

Efter att jag var klar i stallet så var det bara ner te rindi som gällde o hjälpa till att göra iordning. Kan tyvärr inte stoltsera med att jag gjorde så mycket men jag var iaf en hjälpande hand där. Sen var det bara iväg hemmåt till stallet igen, hem igen fixa iordningsig o sen ner te rindi igen.

Julfesten blev lyckad, annat kan man väl inte säga, blev bara lite snopet med två mackor o potatis gratäng o gröt för 120 kr men men så kan det gå ibland, inga sura miner över det inte, gillar ändå inte det andra så värst mycket. Hade roligt hela kvällen tills det var hemdax, fick höra lite saker jag blev besviken på men sånt e livet.

1 kommentar:

Annie sa...

Vännen. Det är inget skit sagt. Jag vet inte vad Madde sagt till dig, bara vad jag själv sagt till henne. Och det är inget hon inte redan visste om. Jag ringer dig imorgon stumpan så får vi prata. Älskar dig gumman! Låt inte en sån här sak förstöra "oss", okej? Puss!