söndag, februari 17, 2008

har inga svar

ställ inga frågor om kärlek inatt, jag har inga svar.. Ställ inga frågor om rätt eller fel, om besudlad och ren, det är redan försent, jag sålde min tro för en kyss. Jag gör vad jag vill, jag gör vad jag kan..Sjung inga sånger om kärlek inatt, sjung om någon som oss, snälla sjung om att slåss om att dansa besatt fasten hjärtat är blodfattigt matt, om det vackra som lever i livlösa ting, om en trasig fiol och en torkad viol, sjung vad du vill, bara fråga mig ingenting.

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Varm mjölk, levandeljus och mörker det är väldigt trevligt en söndag då man sitter ensam hemma efter en konstig helg. Hade höga förväntningar för helgen men upptäckte ganska snart att det inte skulle bli som jag hoppats, hade haft en roligare helg på egen hand... Var med en lättnad jag lämnade av vid färjan idag. Funderar över min besatthet av att hitta kärlek, förstår inte vad den kommer ifrån, kanske är det hormoner, eller är det alla mina kära kompisar med underbara pojkvänner och numera barn som påverkar mig. Något jag saknar är iaf att ha någon att sova brevid, det är det bästa som finns och då jag sover som bäst. Jag tror mitt letande gör mig blind, därför ska jag nu (försöka) sluta leta, "dom" säger ju att det är när man slutar att leta som man hittar honom. Men sen är frågan, vill jag verkligen hitta någon, insåg oxå i helgen hur bra jag trivs själv och hur mycket jag inte ville ha någon "jobbig" typ i släptåg, tror att jag tror att jag vill ha någon fast jag igentligen inte vill ?! eller att jag tror att jag tror att jag inte vill ha någon fast jag vill ?! tror helt enkelt att mina kännslor/hormoner trivs med att driva mig till vansinne med detta, tills jag rett ut situationen får ni stå ut med att jag e lite förvirrad ha ha, suck..

1 kommentar:

Annie sa...

Loke han kan... han har ord för allt. Puss på dig vännen!