tisdag, februari 19, 2008

migrän och rollspel

var en ganska kul kväll igår förutom då min migrän, började känna av det redan på AG mötet då hungern gjorde sig påmind, efter mötet följde jag med Annie o dreadsade hos Johan och efter det gick vi upp en våning för Annie o Johan skulle spela rollspel med ett par andra gameare och jag tittade bara på och det var nog tur för jag fick huvudverk som senare visade sig vara migrän :( Verkade vara ricktigt roligt annars :) ska hänga med nästa gång och se om jag kan bli lite mer införstådd i hur det fungerar så kanske jag kan vara med någon gång i framtiden. Mådde riktigt dåligt när vi gick hem vid halv 24 tiden så det var bara ute med bäbis en snabb runda, fram med hinken o lägga sig i sängen för i ett sådant läge hjälper inte någon tablett. För er som inte har haft migrän någongång säger jag bara grattis! Det känns ungifär som om någon pressar in sina tummar i tinningen, eller slår med en hammare, jag brukar få ont i bakhuvudet oxå och då känns det ungifär som om någon har satt ett spännband runt huvud och spänner åt hårdare och hårdare, denna smärtsamma "huvudverk" leder till att man mår välldigt illa och i vissa fall när det är rikitgt illa så kräks man. Man blir oxå väldigt kännslig för ljud och ljus, varenda liten ljusstrimma sticker i ögonen och varenda ljud skär i öronen. Dagen efter känns det som värsta baksmällan, man e yr och huvudet känns tungt och dimmigt man är fortfarnade ljud och ljuskännslig.. Ja, detta är väl på ett ungifär hur det känns för mig, men det kan variera från gång till gång och migrän kan variera från person till person hur man upplever det, men alla som haft det kan hålla med om att det inte är någon trevlig kännsla..

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag lider med dig min vän, jag brukar spendera nån dag om året på golvet hemma med en känsla av att någon försöker hammra in spikar genom skallbenet på mig.. man blir helt jävla handikappad dessutom.
Hoppas det har gått över nu iaf.