måndag, april 28, 2008

bostadslös

jaha då har man gjort sig bostadslös i juli då, toppen! Har ju sagt upp min lägnehet så måste vara ute 1juli, fick reda på idag att man måste läsa sommarkurs på 10 poäng för att överhuvud taget kunna få en lägenhet på mejjan i sommar, så har ingen chans att få flytta in där förrens i höst. Det som är konstigt är att dom flesta sommarkurser är på 7.5 poäng och inte på 10? Aja, har ju sökt två sommarkurser så får väl se om jag kommer in på någon av dom, för om man hade kommit in på en sommarkurs som var på 5poäng så kunde man möjligen få flytta in i juli... Skit säger jag bara!

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

jag har aldrig varit med om så otrevligt bemötade som jag fått på Gotlandshem, fy fasen säger jag bara, kan det skada att vara något trevlig? Har inte alls någon lust att flytta dit nu... Ska bara tillägga det att jag troligen kommer vara utan lägenhet i juni oxå :( eftersom jag sa till dom jag hyr av nu att jag säkert kunde flytta då så hon som ska flytta in efter mig har ett kontrakt från 1 juni, men vill licksom inte sätta henne på pottkanten heller så det fick bli så, räcker med en bostadslös i sommar...

2 kommentarer:

Hattcarl sa...

Det där låter ju skitdrygt. Går det inte att snacka med din nuvarande hyresvärd o typ skjuta på utflytten? Går kanske om de är sjyssta o ingen annan ska in direkt liksom?

Sirie sa...

det är så att jag sa till hon som har hand om lägenheterna på volontär att jag troligen kommer kunna vara ute redan till 1 Juni. Så hon har skickat kontrakt till den nya hyresgästen som ska in så jag kommer troligen vara utan bostad i juni oxå om jag inte hittar en lägenhet.