söndag, maj 04, 2008

drickat

ja.. i fredes var det fest med Gastar som kommit ända ifrån Göteborg, så Gotark ordnade ihop en liten fest hos Elinor, var skoj :) men blev te att gå hem tidigt då vi skulle vara på skolan kl 09... Vaknade igår (lör) med migrän som jag först trodde var bakfylla (men hade varit konstigt om det var det eftersom jag ej drack så mycket) så låg kvar i sängen tills Daniel ringde o frågade om jag kunde vara hundvakt till söta lilla Luna :) Hade jag verkligen inget emot så åkte dit en vända.. var tyvär tvungen att åka hem igen vid 13 tiden då jag skulle jobba för vikingabyn vid två vid Gustavsvik, så hon jag jobbar för hämtade upp mig på volontär vid kvart i två. Första dagen på jobbet gick jätte bra och det var skoj :) Efter det bar det av hemmåt, käkade lite, tog in hästarna o sen ner te kåren där jag började kl 21 och nu e jag hemma.. som jag sagt innan, mycket är på gång... har funderat på en grej och det är på hur avtändande sprit är, speciellt om man är nykter så är det värsta som finns när en full person kommer fram o ska stöta på en, fy fasen säger jag bara! Har man ju fått vara med om ett par gånger nu när man jobbat i baren ett bra tag.. Förstår inte heller grejen med att kompisar till för fulla personer fortsätter truga i dom sprit, fasten dom knappt kan gå, hur bra kompis är man då? eller personer som inte vet vart gränsen går, jag menar om man knappt kan prata, går vingligt och mår dåligt, varför dricka mer? Jag vet att jag kanske har svårt att veta vart gränsen går ibland men därför har jag oxå dratt ner på mitt drickande på sista tiden och ju mindre man dricker ju mer inser man hur pinsamma alla för fulla personer är, som tur är e det ju inte många som märker det då nästan alla andra oxå e lika fulla.. men men igår när jag inte kunde somna låg jag o tänkte på hur konstigt det är att kroppen ens fungerar, och att det e ännu mer konstigt att den fungerar så bra trotts allt skit man trycker i den, så jag kom överens med mig själv att dricka betydligt mindre alkohol, för min stackars kropps skull..

Inga kommentarer: