onsdag, augusti 13, 2008

he he he

måste bara skryta med att jag möblerat om! och det blev riktigt bra! Har fått upp en hylla och har byggt den helt själv :P med tegelsten och hyllplan, inte så komlicerat men snyggt. Men sterion står fortfarande på banankartonger :os men det ska jag försöka göra något åt imorgon, Annie o jag ska ut o leta hylla. Snart bär det av till Irland he he.. ska bli kalas kul, träffa min kära vän Sanna o hennes värdfamilj, hon e ju auper där borta, vilket jag tycker är jätte modigt :) Men åker på Måndag iaf, på söndag åker jag med färjan till Nynäs, där farmor o farfar hämtar upp mig så blir en snabbvisit hos släktingarna. Så Irland, här kommer jag! Lite nervös är jag allt men men det löser sig. Kanske ska berätta om min lilla tabbe oxå, pratade med pappa o eva i söndes då eva på skoj frågade om jag hade passet fixat, VA PASS? Var mitt svar. Man behöver väl inte pass innom EU? Joo då, så det var bara att bränna iväg till Polisen på måndag morgon, problemet var bara att det kostade 400kr, vilket var 400kr mer än jag hade för tillfället, men efter några telefonsamtal så kunde min kära mor låna mig pengarna, så då kunde jag äntligen fixa passet. Var lite stressat eftersom det tog minst 5 arbetsdar att fixa fram det, så jag får det på fredag, lite tajt med tid, men det fixar sig iaf, vilken tur! Så har redan börjat packa lite, tänkte inte ta med mig så mycket för hade tänkt shoppa loss där he he. Ja och så måste jag säga att världens underbaraste vän Annie med sin underbara pojkvän ska passa min underbara hund Alva vilket jag är så tacksam över så det inte finns ord för det! Älskar er! Lovar att köpa något fint!

4 kommentarer:

Emily sa...

tar det som att du gav upp om valpen ändå?

Sirie sa...

ja om man vill lägga fram det så, så ja det gjorde jag. Ibland får man fatta jobbiga beslut för att få ett bra resultat. :oS

Emily sa...

ja asså jag menar inget illa! men i 95 % av alla fall av hund nr 2 så brukar hund 1 reagera på ngt sätt. men detta lägger sig. det är det jag fick fram när vi hade de problemet med våra.

men du gör som du känner är rätt för dig! de var ju inte meningen att du skulle se det att jag klankade ner på dig!!

Sirie sa...

nä men det e lungt :) Ordnade ju sig till det bästa!