onsdag, augusti 13, 2008

valpen Chili

Det underbart söta lilla knytet :) Som jag hade äran att äga i ett par dar, men tyvär funkade det inte med Alva. Hon vantrivdes o ville hällst vara någon annan stans o lilla Chili tyckte att det var dödens tråkigt och fruktansvärt oretvist att hon skulle få sitta instängd i sin hage, så jag tog beslutet att hon skulle få flytta, så tillbaka till uppfödaren blev det, där hon fick träffa dom av hennes syskon som var kvar och mamma o pappa förståss, igår blev hon hämtad av sina nya ägare som även jag fick träffa, dom var jätte trevliga :) så där kommer hon få det bra och framför allt mycket uppmärksamet, vilket hon förtjänar. Har fått ta emot många åsikter om detta, så måste bara säga att om jag trodde att det skulle funkat i framtiden så hade jag självklart behållt henne, men utefter mina erfarenheter så var min bedömning i detta fall att det inte skulle funka. Om ni vill veta vad jag grundade beslutet på så får ni gärna höra av er. Vissa tycker att jag gav upp för lätt, andra tycker det var bra att jag agerade så snabbt. Jag gjorde vad jag ansåg vara bäst för Chili och Alva. Sen får självklart alla tycka och tänka vad ni vill :) Allt går inte att förutse, så är det bara. Tycker att det var jätte tråkigt att lämna ifrån mig lilla knytet, man fäster ju sig så snabbt.

Inga kommentarer: