torsdag, augusti 21, 2008

Irland

he he.. ja nu ar jag da har och om ni undrar varfor jag inte har nagra prickar over mina a, a och o sa ar det for att dom saknas har.. sa kan det vara.. men men borjade min fina redsa i detta fina land med att aka direkt fran flyget till pubben, i princip iaf ha ha.. sa efternnagra pint av Guinnes sa var jag ganska dragen lika sa sanna, traffade en hel del trevligt folk, har ar dom mer oppna mot varandra och kan i princip borja snacka med vem som hellst utan att tycka det ar konstigt, i sverige hade man ju blivit idiotforklarad om man bara borjade prata med en helt okand manniska.. sa forsta dagen har tog alla mina chokladcigaretter och snus slut, kan det vara for att jag bjod bort halften? ha ha.. suck.. men dock roligt att bjuda folk pa snus som knappt vet var det ar.. he he.. men men det var en helt underbar mandagskvall ute i Dublin o sanna o jag skulle ta oss hem kanske lite mer dragna an nodvandigt, men vad gor man nar man blir bjuden pa allt, jo dricker.. ?! Jo sanna fick tag pa en taxi som skulle kora oss hem till Clane (vet inte hur det stavas men iaf) han sa att han kunde ta oss dit sa vi hoppade in, han korde oss till en bankomat for att ta ut pengar och sedan korde vi vidare, vi halvsov i baksatet da han stannade o fragade tva killar om vagen for tydligen sa hittade han inte.. men han trodde att vi sov vid detta tillfalle och borjade snacka om att hade tva snygga svenska tjejer i baksatet som var dackade, precis som om han undrade om dom vill ha oss, hur respektlost som hellst o dom tyckte ju sjalvklart att det var jatte hafftigt, dom sa typ wow har du o borjade kolla in.. som tur var fortsatte han att kora men nee da inte till ratt stalle nej nej han korde oss till polisen i en helt annan stad an vad vi skulle till, sa han gick in till polisen o sa att vi var stenpackade o att han inte trodde att vi hade pengar att betala med sa hon kom ut o borjade prata med oss.. Sanna reagerar som tur ar mycket snabbare an mig o borjar forsvara oss,.. han visste ju att vi hade pengar eftersom vi hade stannat och tagit ut och allt detta gjorde han bara for att han inte hittade till det stalle vi skulle till.. javla as hal.. men men det slutade med att vi fick hoppa ut ur taxin betala 1135kr for att han kort oss till ingenstans och ta en ny taxi hem dit vi skulle som kostade 300kr.. helt sjukt.. men men till helgen ska vi ivag o festa i nan riktigt fest stad tydligen .. kommer bli kul.. hoppas bara att vi slipper nagra missoden..

1 kommentar:

Hattcarl sa...

Snacka om idiottaxi ju! Hoppas allt är svinbra annars. Saknar dig