måndag, juli 20, 2009

Grymt sliten :(

Har varit en vända på fastlandet i helgen. Trevligt trevligt. Men blev inte direkt en hälsoresa. Blev lite stressigt o hann inte med allt o alla som vanligt :( Förlåt! Känns så dumt, men vill så mycket mer än vad som hinns med.. Men hann iaf med att ta med mig Pax till Gotland :) Gick jätte bra att lasta o hon var så snäll i transporten.

Fredagen var jag hemma hos mamma o Berne, skulle käka lite mat o sen var det inget mer planerat o tur var väl det för jag o Sanna blev kvar där rätt länge :) Det bjöds på lite alkohol o badminton tunering, kan ju säga att jag inte vann ha ha.. trotts att jag var en av två nyckta där. Var en mycket trevlig kväll med trevligt folk. Alva bus lyckades rymma mitt i allt oxå men blev ganska snart infångad av grannen som ringde min telefon o sa att dom hade hittat min hund så det gick väl som tur var :P Tur att jag hade mobil nr i halsbandet!

Lördagen arbetade jag lite med uppsatsen, försökte få dit sid nr men gick inte, blev inte så förvånad. Suck! Måste fixa! Sen åkte jag till systemet för att köpa lite alkohol till kvällen, bestämde mig för att bara köpa ecologisk Öl. Åkte till mamma o käkade tacos, gott :) Sen åkte vi tillsammans upp till Pax. Var en tjej som hade ringt innan o sa att hon var intresserad av att köpa Pax, hon hade sett henne i hagen o undrade om hon var tillsalu. Ja det är hon kanske sa jag, till rätt köpare o rätt pris. Så vi bestämde att vi skulle träffas kl 4. Hon var jätte trevlig men försökte pruta ner priset med 15 tusen så bestämde mig för att det inte var något för mig eller Pax. Efter det bar det iväg till Lyckeby för att göra mig iordning för utgång på kvällen, Sanna kom efter ett tag. Började dricka min ecologiska öl, vilket inte var det godaste, men det gick ner iaf. När Sannas pojkvän Johan kom åkte vi hem till Erik i stan för att förfesta. Var mycket trevlig o roligt att se folket från midsommar igen, speciellt en person ;) Fick gansla snabbt ont i magen av den ecologiska ölen så gav bort dom sista två och förblev tråkigt nog spiknyckter. Men men när vi väl kom ut på stan o in på PM så betälde jag lite absint, tänkte att llite stark sprit skulle lindra mitt magont o det gjorde det :) Skönt! Absint är bra för magen :P Sen blev alla så trötta o hungriga eller iaf sanna o jag så vi gick o åt pizza o sen hem till Erik o kollade på film :) Var skönt att sova sen.

Söndag vaknade jag tidigt, visste att det var mycket att göra, skulle packa allt till Pax o lasta henne. Men allt ville inte sammarbeta med mig så blev lite sen :( Så hann inte med min Brunch med min gamla klasskompis, tråkigt! Började dagen med Pizza till frukost, var så gott så. Sen åkte jag direkt o hämtade transporten o till Lillö för att hämta häst grejjerna o sen var det bara att lasta hästen vilket gick bra. Kom iväg i god tid, var skönt att slippa stressa iväg. Gick super att köra hela vägen trotts regn o rusk. Väl hemma på Gotland igen hämtade jag upp annie på mejjan så hon hjälpte mig med avlastning av Pax, Guld värt!

Var en händelse rik helg, men en kul helg! Trisst bara att man måste stressa ihjäl sig ibland :( Men så blir det när man planerar in för mycket på för kort tid..

Inga kommentarer: