torsdag, juli 23, 2009

Mycket på lite tid

Turister det är ett roligt folkslag, folk stänger verkligen av hjärnan när de är på semester. Ett fint exempel är; I entren på Vikingabyn har vi även lite bullar, lite annat att äta o souvenirer. Bullkorgen står framställd så att kunderna själva kan ta bullarna med STORA skyltar om vilka sorter som finns o vart dom ligger. Ändå får man frågan; Vad finns det för bullar? Tror jag ska få spader ibland. ha ha.. Bra att man kan skratta åt det iaf.. ;) En annan bra fras folk brukar klämma ur sig; Jasså, är det här entren. Eller är det här man betalar. Då ska det nämnas att det finns en skylt när man går in, med STORA bokstäver ENTRE med en PIL mot entren. Det finns mer; Jasså, kostar det pengar att gå in, jag tyckte att det stod fri entre någonstans. Sen är det ju dom som bara knallar rakt in utan att ens titta åt entren o låtsas som ingenting. Det slutar inte här men om jag skulle ta upp allt skulle det ta lååång tid. Men återkommer med go bitarna från sommaren sen.

2 Gotlandsfärjor har krockat som väll alla vet vid detta laget, var ingen större grej. Inga döda, inga allvarligt skadade. Vet inte riktigt hur det gick med båtarna men antar att de måste lagas på något vis. Min första tanke var; varför kan det inte hända något sådant spännande när jag åker färja? ha ha.. lite knäppt kanske men är så grymt tråkigt att åka båt nu när man gjort det så mycket. Lite action hade livat upp vardagen ;)

Har fått en ny mobil :P Så fin så! Rosa! Hoppas bara att jag kommer komma överens med den, men har börjat bra iaf :)

Jobbar B-pass imorgon vilket innebär 11-17, behöver då inte vara med att ta ut eller in grejjerna vilket kan vara skönt ibland. Börjar bli lite piggare nu, det gör att det är roligare att jobba :) Har varit riktigt trevligt idag, fick börja dagen med att ta hand om en grupp med travkuskar o ge de en privat visning av gården.

Inga kommentarer: