torsdag, juli 02, 2009

På bättringsvägen

Var o hälsade på farbror doktorn idag, eller farbror o farbror, kändes nästan som om han var lika gammal som mig ha ha.. Var samma sak när jag var på akuten, flera av läkarna kändes nästan jämnåriga. Lite kusligt ha ha. Men men iaf, tog mig dit utan att spy fast det åkte upp o ner, snacka om trafik fara, när jag har migrän kan jag nästan inte se när det är sol ute o idag envisades solen med att lysa mig i ögonen, det hjälpte ju inte heller att bilen var varm som en bastu. Solbrillor funkar inte heller eftersom dom är mörka försöker ögonen se bättre = anstränger sig mer = mer migrän. Suck. Väl där trodde jag att jag skulle dö i några omgångar, när jag väl fick komma in var det en lättnad att jag fick lägga mig ner och blodtryck skulle tas åter igen, 7 hundra miljonte elfte gången denna veckan känndes det som, men denna gången hade jag lågt blodtryck. Troligtvis för att jag druckigt dåligt, så ska försöka dricka mera. Men efter lite pratande kom doktorn fram till att det är nog nacken som är det onda i det hela, så sjukgymnastik = massage blev rekomenderat, fick även voltaren och citodon. För att få bort inflammationen och migränen. Eftersom jag har testat det mesta i piller väg mot migrän så är de enda alternativen spruta eller citodon. Problemet med spruta är att man ska ge sig den själv, eller tja jag ser det inte som ett jätte stort probelm, är ju inte spruträdd. Problemet med citodon är att det innehåller morfin vilket är beroende framkallande, inte jätte kul. Men kan ju istället hoppas på att jag slipper ha migrän i framtiden så slipper jag både spruta o knark ;) Känner mig nu bättre iaf, hoppas på att det är stor skillnad imorgon!

Inga kommentarer: