måndag, augusti 17, 2009

Dreads på gång

Kom precis hem från en omgång dreadsgörande :P Johan är så snäll så :) Känns som det händer grejer nu he he.. Kan knappt snurra ett vanligt hårband två varv runt håret längre.. Lite nervöst men oxå spännade att få se hur slutresultatet blir.. återstår att se..

Dreadlocks, även dreads, är en frisyr baserad på hårets förmåga att tova sig.

Dreads har funnits mycket länge i vissa afrikanska kulturer. Frisyren är vanligast på afrohår, men kan göras av alla hårtyper, förutsatt att håret är tillräckligt långt. Att skaffa dreads är ett definitivt beslut. Dessa kan normalt inte kammas ur utan man måste klippa av håret för att byta frisyr.

En vanlig missuppfattning är att dreadlocks skulle vara det samma som rastaflätor. Så är inte fallet, rastaflätor är tunna flätor.


Imorgon blir det fuckoff för oss på Vikingabyn o kapittel :P Kommer bli superskoj då jag missade förra årets.. Undra vad vi ska göra? The Boss säger inget, bara att vi ska leka lite o sen äta mat, låter intressant.

På Tisdag bär det av till fastlandet igen men denna gång ner till Blekinge :P Känns som om det är ett ständigt farande på mig, vilket det oxå är.. Men vad gör man inte för det nära o kära ;)

Har funderat senaste tiden på vad avstånd kan göra mot folk. I vissa fall kan avstånd vara bra och kanske efterlängtat, i andra fall är det bara frustrerande o jobbigt. Världen är både stor o liten på samma gång. Suck. Önskar bara att man hade haft lite mer pengar så att man hade kunnat åka vart man ville när man ville. Om jag hade mycket pengar så skulle jag befinna mig på andra sidan jorden just nu!

Pax mår bara bra på det nya stället :) Hon har blivit kompis med de två hagkompisarna nu, skönt! Fick träffa två kattungar idag :P Sååå söta! Vill oxå ha <3 men har varken tid, pengar eller plats, så får bli någon gång när jag blir stor ;)

Var hos Therese stallägaren till stallet jag flyttade ifrån idag o tog en avskedsfika med stallkompisen Anna, kommer sakna dom :,( snyft.. Men har inte hämtat alla mina saker o glömde min plånbok så ska ta en vända förbi imorgon (idag).

Inga kommentarer: