söndag, oktober 11, 2009

Ibland så..

kan man undra över varför man gör som man gör.. kan även undra varför andra gör som de gör.. Önskar bara att livet inte innebar så mycket tänkande, kan saker inte bara hända av sig själva? Hade varit sååå skönt. Valet mellan två saker kan vara nog svårt, men varför ska man behöva välja, kan ingen annan välja någon gång. Känns som om det är jag som får avgöra hela tiden, tycker inte om det. Visst kan jag göra det, men har tjurat till lite och tycker allt att det är någon annans tur nu. Tänker bara luta mig tillbaka och vänta, så får vi se vad som händer. Har så många gånger fått kämpa för något o sen visar det sig att jag inte hade behövt det, att det inte ens var önskat. Då blir man bara så trött.

Tur att jag har mina vänner som får en att ta litte lättare på situationen :) De får en att tänka på något helt annat när det verkligen behövs och tillslut glömmer man bort varför man tänkte från första början.

Men just nu hjälper inte det, ligger här i sängen och tänker och tänker och bara ältar. Varför gör jag det när jag inte ens vill tänka eller älta. Känns som om det är viktigt just nu att tänka igenom.

Inga kommentarer: