måndag, november 16, 2009

Gråta en skvätt..

kan vara bra ibland.. Känner mig helt mentalt borta. Är för mycket på gång just nu och jag försöker vara ALLA till lags, men jag är trött på att ALLTID vara den som ska vara ALLA till lags. Jag är trött på att vara snäll, göra som alla andra säger/tycker. Jag vill vara JAG och jag vill inte bli trampad på! Så det så! Är trött på att vara den enda som anstränger mig/hör av mig i vissa av mina kompisrelationer och att jag bara ska finnas här tills ni/du behöver mig. Blä! säger jag bara, en sådan relation klarar jag mig hellre utan! Så det så!

Sitter nu på jobbet, funderar på hur konstigt det känns att det är så tyst o lugnt på Rindi. Något som inte är tyst och lugnt är min telefon. Är så trött på denna manick att jag skulle kunna kasta den i havet. Usch. Det ringer, ringer, ringer och ringer och om det inte ringer skickas det sms stup i kvarten. Visst jag förstår att jag just nu har en sådan position som gör att jag behvöer kunna nås, men hela tiden 24/7? Är riktigt mentalt jobbigt att höra telefonen tjuta och jag funderar ibland på att bara stänga av den i en vecka. Eller kanske göra mig av med den för gott, varför behöver man en mobil?

Förutom att jag är helt mentalt utmattad just nu så är allt toppen, planeringen för flytten ut till Björke är i full gång. Kommer bli så kul! Ullareds resa planerad 25-26 (tror jag det var), känns som om jag behöver komma iväg på lite semester. Ridningen på Pax går bara bra, har varit och ridit i Ridhus två gånger och så har jag börjat trava med henne, vilket har gått jätte bra. Pax och Cita som åker tillsammans till ridhuset gick bara rätt på transporten sist :) Sådana Guldklimpar vi har Malin!

1 kommentar:

Malin sa...

gumman vi finns här för dig i vått och torrt, och du våra hästar rules:)