fredag, december 11, 2009

Försov mig..

Försov mig i morse, ställde fram larmet hela tiden och vaknade tillslut med ett ryck och insåg att klockan var lite för mycket.. Hade lyckats slarva bort mobilen i sömnen oxå.. suck..

Men men har varit o bytt Pax skor iaf och nu e jag hundvakt till 14 hundar (inkl Alva) :P Testade att ha Alva lös i morse, det första hon gjorde var ju självklart att springa ut till hästarna. Hon lägger sig utanför hagen, väntar på att en häst kommer tillräckligt nära, då springer hon in o hänger sig i svansen eller täcket o sen springer hon ut lika fort igen. Hon jagar iaf inte runt dem. Lerig blev hon iaf så hon fick bada när hon kom in. Vet inte vad jag ska ta mig till med min lilla byracka. Har klippt henne nu med, skäret fungerade ju självklart inte på klippmaskinen så nu ser stackarn ut som en skabbräv, tur att pälsen växer ut snabbt igen :P

2 kommentarer:

Emily sa...

om de funkar om hon är kopplad så öka bara längden på koppel/lina succesivt. :) Nån gång kanske hon kan vara helt lös men hon är ju vallhund med så hon vet ju i huvudet att det är ngt med djur som hon "ska" göra.

Sirie sa...

Hade henne lös igår så hon fick leka i snön (hon älskar ju snö :)) och då brydde hon sig inte om hästarna alls. Så utvecklingen går ju framåt iaf :P