onsdag, januari 13, 2010

bilvrak

då trillade min bil ihop igår :( snyft. Har vetat om att det var nått fel på bromsen V fram, men var tänkt att fixas i slutet av Januari då jag fått pengar. Men igår höll den inte längre, började skrapa mer än vanligt och helt plötsligt brakade det bara till. Och bilen hoppade, skapade och luktade bränt. Trodde att V framdäck hade låst sig så Annie fick gå ut o kolla, som tur var hade de inte gjort inte det. Körde resten av biten till Gråbo så sakta jag bara kunde. När vi kom till parkeringen i Gråbo tystnade det och Annie gav då som förslag; Kör två varv runt parkeringen för att se om det funkar. Det var tur att hon sa det för när jag skulle bromsa så fanns inga bromsar. När bilen blivit parkerad hittade Annie en del från bromsklossen (eller nått liknanade). Stackars bil, slänger delar kring sig. Fick iaf jätte ont i magen o blev illa mående. Kan ju inte så mycket om bilar så vet ju inte vad som kommer krävas för att få den lagad o jag behöver ju min bil.. Kenny var så snäll och hämtade mig i Gråbo och körde hem mig igår, Älskar dig <3 Super Snälla Andreas och Malin har sagt att de kan hjälpa mig att bogsera hem den idag och så ska Andreas titta på den. Håller bara tummarna för att det går lätt att laga. Det kommer vara lätt att laga, det har jag bestämt. Har fortfarande ont i magen över bilen, känns inte alls bra.

Var med Alva hos Vet i Fredas (8: jan) för hon skulle vaccineras, skrapa tandsten och kolla bakdel. På nyår var hon ju som förlamad i hela bakdelen när hon hade varit ute. Men Vet kollade henne och sa att hon inte har några problem med höfterna eller bakdel. Det var skönt att höra. Skrapa tandsten gick bra, men en "sömnspruta" räckte inte utan hon var tvungen att få en till för att somna. När allt var klart var hon så groggy att hon vinglade kring o såg full ut när hon gick. Hon e för söt mitt lilla hjärta. Hade inte hittat hennes vaccinationsintyg eftersom det ligger i någogn flyttkartong så hon fick ett till denna gång. Tack Johanna för att du följde med :)

Måste verkligen plugga idag, har en uppgift som ska in imorgon, men lånade iaf en massa böcker på biblioteket igår så litteratur har jag iaf. Började så smått skriva igår med, så kommer ordna sig det där.

Inga kommentarer: