lördag, januari 23, 2010

ensam hemma en lörda kväll

känner mig en aning deprimerad. Sitter ensam hemma en lörda kväll, de senaste helgerna har det varit så att antingen har man varit hemma för att man varit sjuk eller så har man varit fyllechaffis. Ikväll är jag hundvakt, medan de andra barnen är ute o leker ;) Kanske är lika bra att jag e hemma eller nykter på helgerna, alla jag festar med brukar ju bara tycka jag e jobbig när jag dricker eller så får man bara höra efter att du gjorde si eller du gjorde så (och då inga posetiva saker) och det är inget jag vill höra. Kanske skulle man bli nykterist, för alla andras skull så de slipper mig o kanske för min egen skull så jag slipper höra alla komentarer. På senare tid är det ingen som har frågat om jag villl hänga med ut för att de just vill ha med mig, antingen har de frågat bara för de är fest o de har bjudit alla andra eller så har det varit för att de inte har någon annan att gå med. Nu låter jag kanske överdrivet gnällig men det är så det känns just nu o det här är min blogg o det är här jag skriver ner mina tankar.

Igår var jag på akuten, fick ett riktigt migränanfall och bröt ihop i stallet så snälla Johanna o Anders körde in mig. Malin tvingade mig att åka, vilket var tur eftersom jag nu (äntligen) fick lite riktiga tabletter utskrivna som hjälper! Tack för att ni finns! Johanna o Anders satt med mig på akuten tills Kenny kom, sen var han med mig hela tiden. Älskar honom :) <3 Efter att ha varit ca 3 timmar på akuten skickade de hem mig efter att ha gjort de vanliga testen som jag gjort minst 1 miljon gånger. Jag skulle hem o äta, dricka kaffe o sova sa de, vilket jag oxå gjorde. Mina snälla vänner hjälpte mig oxå att passa hundarna o ta hästarna när jag var på akuten, tack så mycket för det! <3

Idag har jag väl kännt mig sådär, har inte haft några känningar i huvet men har mått illa vilket jag gjort ett bra tag nu, men antar att det är magkatarr. Skulle behöva gå till sjukhuset med det med. Men vem har råd att springa till doktorn stup i kvarten? Bara akutbesöket igår kostade 400kr. Inte konstigt att man drar sig för att ta sig dit.

Bilen fungerar fortfarande inte :( suck. Konstigt nog blir det alltid fel delar till den, hur svårt ska de vara, de e ju trotts allt en volvo 740. Sägs ju att de ska vara en av de lättare bilarna att laga. Men de på meckonomen verkar vara lite förvirrade. Min dumma bil har kostat mig ca 2400:- kr denna månad. Suck. Men nu har jag bestämt att den ska fungera o vara hel i fortsättningen, så det så!

----------------------------------------

Känner mig lite muntrare nu :) Djur kan alltid få en på bra humör. Hundarna ligger o sover i soffan o katterna far runt o leker. Riktigt rofullt. Skulle inte byta ut det här mot en festkväll för allt i världen. Det är bara det att ibland när man är ensam så känner man sig så ensam, kanske inte så konstigt.. ha ha :P

1 kommentar:

JohannaLjunggren sa...

Självklart att vi finns där för dig! :)
Vet ju att du hade ställt upp på oss, de är de vänner är till för:) Skönt att du fått RIKTIGA tabletter nu:) Då lönade sig lite iaf att du åkte in:)
KramKram på dig<3