onsdag, januari 20, 2010

rondellen

ja, var då barjobb igår. För första gången denna terminen. Började med att jag kom en timme försent, trodde vi började 21 men vi började 20, vet inte riktigt varför jag blandade ihop det men men så kan det bli ibland. Var inte många som dök upp, konstigt nog eftersom vi fick pengar i måndes, så vi stängde en timme tidigare. När jag skulle ta ut babs kvittot gick inte det så kunde inte heller räkna kassan, vilket innebär att jag måste åka in idag o göra det. Men är ändå planerat att jag ska sitta o plugga i bibblan med Annie en stund idag så ska ju ändå in till stan. När jag körde hem hade en lastbil fastnat i backen upp mot rondellen, så det stod en o slängde grus vid däcken. Tyckte synd om honom att han skulle behöva stå där mitt i natten, men hade stannat en lastbil på vägen lite längre fram innan rondellen så antar att han fick lite hjälp, tilläggas ska att den andra lastbilen stod på fel sida vägen, mot körriktningen så fick köra lite slalom. Efter rondellen stod ytterligare två lastbilar precis innan Ica Wisborg, vet inte riktigt varför, kanske hjälpte de oxå till..

Snöar idag igen har gjort det i tre dagar i rad nu, skönt att det inte blåser så mycket iaf. Fast de sa på nyheterna att det skulle blåsa en del idag så får väl se om det kommer igång, hoppas inte det.

Inga kommentarer: