torsdag, januari 28, 2010

snö o plugg

det är vad min dag har bestått av. Började snöa igår och slutade aldrig, håller fortfarande på. När jag yrvaken tidigt på morgonen skulle ut med Bonzai höll jag på att dra på näsan, sista trappsteget syntes inte ens hos Kenny så jag plumsade ner i den knähöga snön. Kenny kom inte ens ut med bilen från sitt, han försökte men kom inte så långt. Han försökte få loss min bil men gick inte så bra det heller, men fick tag på nån med traktor som var o plogade utanför som kom in o körde parkeringen iaf, då gick det att få loss min. Direkt efter kom han som brukar köra snö där, så han röjde även vägen fram till husen. Men Kennys bil satt fortfarande fast så jag skulle försöka dra loss honom med min bil, han lånade spännband av Anton, men de gick bara av hel tiden och Anton satt i sitt fönster o tittade o skrattade, tillslut fick vi låna en bogserlina av honom, vet inte om han inte tänkte på det från början eller om han bara ville ha ett gott skratt :P men men. Med bogserlinan fick vi loss Kennys bil iaf så han kunde ta sig till jobbet. Jäkla snö säger jag bara.

Sen skulle jag köra till Björke tänkte jag, fick ordinerat att allévägen troligtvis skulle vara den bästa om jag skulle klara det alls. Icke, kom ungifär halvvägs ha ha :P Sen var det totalstopp. Gick varken att komma frammåt eller bakåt. Så det var bara att lassa ur hundarna o traska den lilla bit som var kvar, den lilla biten kändes som en mil då snön även hör var knähög. Var helt slut när jag väl kom in. Så nu är jag strandsatt här he he iaf tills plogbilen/traktorn varit här o de vet vi inte när det blir. Men lite mysigt på sätt o vis, det är inte ofta naturen är extrem men när den väl är det känner man sig som den lilla männiksan på jorden. Man har inte så mycket att säga till om som man tror.

Bonzai gillar iaf inte alls snö, stackarn bara tittar på mig o skakar precis som han säger; varför tvingar du mig att gå ut i detta vädret? Alva däremot äääälskar all snö, hon tror nog att hon hamnat i paradiset. Jag, ja, jag tycker att det är alldelles för mycket snö!

Nu när man är insnöad finns det inte så mycket annat att göra än att plugga :P Så plugga är vad jag gjort nu i nån timme. Har fått en hel del gjort och är helnöjd med mig själv!

Sitter o längtar till sista helgen i februari då jag o Kenny ska åka till fastlandet. Träffa släkt o vänner, mysigt! Längtar, LÄNGTAR, längtar! Biljetter bokade och allt fixat.. .. vill att det ska vara då, nu! Har inte träffat farmor o farfar på ett bra tag nu, ser verkligen fram emot det, trivs så bra hos dom :)

Inga kommentarer: