torsdag, mars 11, 2010

Ridhus o plugg

Fryser.. .. Blåser mycket idag vilket gör att det är grymt kallt överallt.. .. Men solen har varit framme de senaste dagarna vilket har gett en lite energi, tyvärr är det molnigt nu men man kan ju inte få allt..

Fortfarande mycket plugg, suck. Vill komma igång med att jobba nu. Var i ridhuset med Pax igår, Malin o Towe frågade om jag ville hänga med för de skulle dit med Cita. Gick bra, men Pax är lite "trög" hon tror hon kan komma undan genom att bara stå still. Gillar inte behöva sitt o sparka igång henne så tror jag ska ta sporrar nästa gång. Bättre med små lätta hjälper. I helgen blir det jobb i baren, är Klubb kaka med punk tema (om jag inte mins fel), ser fram emot det, brukar alltid vara roligt att jobba när det är klubb kaka.

4 kommentarer:

Emily sa...

har du inte spö?

Sirie sa...

nej, gillar inte att använda spö, men har funderat på det.. Inom Westernridningen kan jag inte ha med spö på träning/tävling så vill inte börja vänja henne vid något jag inte kan använda då.. Men red i ridhus idag igen o denna gången gick det mycket bättre :)

Emily sa...

okej. annars är ju spö en bra förlängning för förfinade hjälper och en extra förlängd arm ju. Tycker det är rätt bra till den typen av användning, men håller mig ifrån spön som används som "piska igång den sega ridskoleponnyn" typ om du förstår hur jag menar.

Sirie sa...

Håller absolut med om att det är ett bra hjälpmedel :) Nej men om spöt används på det sättet fyller det inte syftet som hjälpmedel, blir bara arg på sådana personer som använder spöt på fel sätt.