fredag, mars 12, 2010

känner jag mig själv rätt

Fredag igen, veckorna och dagarna bara rinner iväg. Skönt och lite stressande på samma gång. Har känt migränen liggandes där bak, men inget utbrott än.. men om jag känner mig själv rätt så kommer det. Vet inte om jag nämnde det innan men jag har börjat reda ut mina dreads, det gillade mitt hår, lockades sig hur mycket som helst, tror det var lite för att ge igen efter alla dessa månader av att varit fängslade i "tovor". Längtar efter att kunna ha keps igen, är en riktig kepsoman he he.. Ska bli skönt nu när solen börjar titta fram. Var i ridhuset med Pax nu på morgonen med Malin, Towe o Cita. Gick kanon denna gången (trotts att jag glömde sporrarna hemma), hon var inte så trög som hon brukar. Pigg som en ärta eller vad man brukar säga :P men ändå lydig. Älskar min lilla polle, hon är ett charmtroll. Gick rätt på transporten både dit o hem oxå. Under tiden vi var i ridhuset fick Bonzai öva på att vara ensam hemma med Alva igen, gick jätte bra :) Han är så duktig så. Hade bara skett lite missöden med två tidningar, hade blivit lite tuggade på men men bättre tidningar än sladdar o annat viktigt. När jag var hemma igen så kände jag att migränen var på väg att bryta ut så jag fick stanna hemma från styrelsemötet för Rindi :( Blev att bara ta det lugnt.. Fungerade, slapp något utbrott idag iaf, skönt! Sitter nu i soffan o tittar på när Kenny spelar tv spel, avslappnande, ska passa på att reda ut några dreads till tror jag.. !

----------------------------------------

Då ligger alla i lägenheten o sover förutom jag, Kenny o Bonzai i soffan o Alva på en ihop knölad matta på golvet.. Själv är jag inte ett dugg trött, har alltid varit mer en natt/kvälls människa. Trotts detta har jag för det mesta inte svårt för att gå upp tidigt. Men men .. har hunnit reda ut lite flera dreads, vill ha det klart nu! Längtar tills hela håret är "normalt" igen.

När jag körde hem från stan häromdagen lyssnade jag på musik och blev lite irriterad på att alltid de bästa låtarna på skivorna ska hacka. Kom då att tänka på att det är precis så jag känner inför vissa saker jag älskar att göra men nu har lite blandade kännslor inför; jag känner mig som den där hackiga favoritlåten som man lyssnat lite för mycket på med lite för hög bas och ljudvolym. Vet inte om detta säger något men men..

Inga kommentarer: