tisdag, mars 23, 2010

Torhamnslandet/Torhamnshalvön

Torhamn, sitter o skriver om Torhamnslandet/Torhamnshalvön. Försöker få ihop ett paper om Bronsåldern i detta område. Går framåt iaf men måste vara färdigt innan den 25/3, jag är inte den bästa på att jobba under tidspress. Men men allt skrivande om området får mig att längta dit, saknar Torhamn.. Ska helt enkelt ta mig dit när jag åker till fastlandet nästa gång!

Var tvungen att rota fram lite bilder från Internet på Torhamn. Oj oj, vilka minnen :) Det ser fortfarande likadant ut som det gjorde när jag var liten. När jag var liten så red jag på vår shettis till affären, mamma cyklade med honom i ett grimskaft och sedan band vi honom utanför när vi gick in o handlade.




Detta är Kyrkan som ligger i en korsning, det var här man hängde ofta när man var ung. På kyrkogården ligger många släktingar från mammas sida bland annat mormor och morfar. Detta är platsen jag skulle vilja begravas på när jag går den vägen.



Torhamns hamn, här har man hittat på mycket bus. Festat, varit på bryggdans, fikat på kafe Måsen (vet inte vad den heter nu..), umgåts med vänner, badat och mycket mer.

Inga kommentarer: