söndag, april 11, 2010

Fullspäckad dag!

Började morgonen med att åka till stallet, släppte ut Flying o Fölis och fyllde på vatten till alla hästarna. När jag lagom var färdig med det åkte jag, Malin o Johanna mot valpkursen som började kl 10.

Missade första gången eftersom jag inte hade fått något brev,( vilket alla andra har fått ), att de är anmälda och antagna. Så trodde att man var tvungen att vara med i SKK för att få vara med på kursen men tydligen var så inte fallet och de "ska ha skickat" ett brev till mig, vilket jag har svårt att tro då jag fortfarande inte har fått något o de andra fick sina för länge sen, lustigt. Men tyckte att kursen gav en hel del bra tipps o trix så här första gången, så planerar att fortsätta iaf. Fast måste då säga att det hela känns lite olustigt, jag vet att det är lite löjligt, men eftersom jag är den enda som inte fått schema o välkomstbrev mm. känner jag mig lite isido satt/bortslarvad/bortglömd. Men ja ja.. Blir nog bra det.

När vi kom till Harkvie igen så mockade jag flyings box och fixade de sista morgon sysslorna. Sen åkte jag hem för att äta lite, blev lite trevligt prat i mobilen med Sanna, som jag saknar enormt och med mammsen. Under pratstunderna satt jag ute på balkongen o njöt av den varma solen :) Vid två tiden bar det av mot sommarbetet, Andreas, Malin o Johanna kom o hämtade upp mig för vi skulle ut o titta hur det såg ut nu, planera hur vi ska sätta tråd och sen satte vi upp sadelhängare.

Blev avlämnad hemma igen, gick en promenad med vovvarna kom in o la mig en stund i sängen o somnade som en stock. Vaknade lite efter 17, åkte till stallet och gav hästarna mat fyllde på lite vatten till i stora hagen, de dricker som flodhästar där :P, tog in Flying o Fölis o sen åkte jag hem igen.

Så har varit en rätt så fullspäckad dag idag :P Men sånt gillar jag. Nu när det börjar bli fint väder känner jag mig mer rastlös i kroppen, känner mig instängd i lägenheten, vill bara komma ut o göra saker, spelar inte så stor roll vad, bara jag gör något. Det är nu på vårkanten det märks som mest att jag inte är en lägenhetsmänniska. Men men vad ska man göra, det är som det är och jag bor som jag bor. Som tur är så har jag ju stallet :) och hundarna, så lite kommer jag ju ut iaf!

Inga kommentarer: