fredag, april 16, 2010

olika synpunkter

Då hade man stallet nu på morgonen :) Fyllde på vatten i tunnorna, pratade med Malin lite och vi hjälptes åt att slänga på hästarna täcken eftersom det började att regna.

Igår kom Kenny med nyheten att Power Meet har flyttats till andra helgen i Juli, jaha tänkte jag.. Jag fyller ju år den 8:e sa jag ju då. Det hade ju han självklart inte tänkt på. Lite orättvist att han ska på världens största fest, på min födelsedag och jag får inte följa med :( Men men han är stenhård på den punkten, att jag inte får följa med, så bara gilla läget.

En annan liten diskution vi hade vi köksbordet:
Jag: Jag tycker att de som röker och är gravid är dumma i huvet, att de skadar sitt barn medvetet.
Kenny: Men mat skadar ju oxå.
Jag: Vadå mat? Inte all mat, man unviker ju den maten som kan vara skadlig.
Kenny: Ja men de är inte sämre för att de röker.
Jag: Jo, jag tycker de.

Vi har två helt olika synpunker i denna saken, vilket vi har i det mesta. Men men..

2 kommentarer:

Emily sa...

varför får du inte följa med för?

Sirie sa...

För att han tycker att det är hans grej..