onsdag, juni 02, 2010

Underbart!

Vad underbart livet kan va ibland, känner att jag har varit rätt "bitter" på sistone. Det har varit ett uttryck för att jag inte har mått så jätte bra, stress, migrän mm. Men nu känns allt så himla bra :) Är en så skön känsla!

Har haft fullt upp med jobb, även om det har varit mycket o ibland känts lite mindre kul så älskar jag mitt jobb. Kan inte hitta något bättre! Människorna jag jobbar med, Chefen eller Cheferna är toppen :P Ja allt är perfekt! Man får träffa så mycket nya människor från hela landet och vara med om så mycket saker. Den första känslan när jag träffar en grupp är; Jag vill inte göra dem besvikna. Kanske låter lite konstigt men inte för mig. Det bästa som finns är att se gruppens förväntansfulla ansikten. Och det gör verkligen att man vill göra sitt bästa, och att man verkligen gör sitt bästa! Det bästa berömmet man kan få är när gruppen lämnar, glada o nöjda! Vilket som tur är sker nästan varje gång :)

Händer så mycket just nu och allt bara bubblar innom mig, massa häst har det varit, vilket är super kul! Fölisar, bete osv. Chansa ska snart få Valpar, är så spännade, vill veta hur många det blir ;) Sommaren ligger framför mig, den bästa tiden på året! Om tre veckor åker vi till värmland! Längtar! Snart börjar oxå jobbet på allvar! Min födelsedag närmar sig. Några resor till fastlandet är inplanerade m.m.

Bonzai´s favoritsyssla nu mera är att "döda" maskrosbollar. Han attakerar dom och tar hela bollen i ett hugg o skuttar sedan vidare smaskandes o nöjd. Han ser så söt ut <3 Ikväll var vi ute på en långrunda o Bonzai o Alva sprang lösa o busade för fullt, det är så roligt att se dem ha så kul ihop! Mina två små älsklingar <3

Mycket har hänt i stallet oxå, Towe är inte med i bilden längre av olika anledningar jag inte tänker ta upp här, så Cita är ute på Betet igen o busar med Pax, de var så söta idag, stod o kliade varandra i evigheter, tror att de har saknat varandra! Kingen bus är hemma på gården igen, har faktiskt saknat honom lite, han e så söt så. Johanna ska flytta från gården, hon o Anders ska flytta närmre Anders jobb. Så Sally är flyttad till ett annat ställe. Detta innebär att jag för tillfället inte har någon att rida med :( Men Anna som äger betet vi har hästarna på kanske kunde rida Cita någon gång så jag får sällskap. Annars har Malin sagt att hon kan gå med mig med häst eller hund. Vill ju hälst inte Rida ut helt själv första gången jag rider själv, om ni förstår ;P Så blir bara Malin o jag i stallet till hösten, vilket ska bli skönt :) Ju fler kockar desto sämre soppa som man brukar säga. Är iaf riktigt sugen på att rida nu, var ju ett tag sen. . . . .

Inga kommentarer: