måndag, maj 31, 2010

Migrän

Varför kan ingen förstå hur det är, man måste nog ha det själv för att förstå. Varför ska man känna sig skyldig för något som man inte kan göra något åt. JAG kan INTE HJÄLPA att jag har MIGRÄN. Jag har inte gjort något för att förtjäna det. VARFÖR känner man sig då skyldig när man inte kan jobba eller göra något annat. Varför känns det som om ALLA anklagar en och somliga inte tror på en.

Migränen har en tendens att komma när det just är som mest att göra. Varför? Jo för att migrän kommer ofta när man har mycket att göra och det är stressigt. Därför kan det verka som om man "smiter" eller "skyller" ifrån sig. Men så är inte fallet. Och jag HATAR att folk tror och tänker så för JAG ÄR VERKLIGEN INTE EN SÅDAN PERSON.

Jag jobbar OFTA trotts att jag har migrän, och TROTTS att jag har tagit tabletter som jag INTE SKA KÖRA PÅ. Detta gör jag för att jag inte STÅR UT MED ATT FOLK TROR EN MASSA SAKER. Då plågar jag mig hellre igenom en hel dag.

Exempelvis i somras, då fick de på jobbet köra in mig på akuten för att jag mådde så dåligt, kan lugnt säga att det är mitt värsta migränanfall någonsin.
Idag, efter att ha tagit två migräntabletter (som jag inte SKA köra på) så höll jag på att köra ihjäl mig o Malin.

SÅ FÖRLÅT MIG SÅ JÄVLA MYCKET ALLA! FÖR ATT JAG HAR MIGRÄN.

2 kommentarer:

Malin sa...

men gumman, så skall du inte behöva känna, om du mår dåligt så måste du säga till, gå inte och håll de inom dig...

Rafnir sa...

*stor kram*
Jag vet lite hur det känns. Jag har inte migrän men har samma problem med min depression och min panikångest. Folk tycker att det är jävligt lägligt att jag får ångestattacker när det är som mest att göra men det är samma sak där. Ångest kan lätt triggas av stress och har direkt sammankoppling till utbrändhet och kronisk trötthet.
Och det har btw. migrän också. Har man tendens att få migränattacker så är chansen ännu större om man lider av utbrändhet. Du har ju mycket att stå i så chansen är ju att du håller på eller hat gått in i väggen så att säga.

Bara ring eller kom förbi om du vill prata av dig någon gång.

*massor av mer kramar*