måndag, juli 19, 2010

Blekinge

då var man tillbaka på ön då :) Borta bra men hemma bäst! Men saknar alla redan! Är ju så att man hinner inte ens med hälften av det man vill på den korta tiden man är över på fastlandet.

Anlände på fredagen, första anhalten var hemma hos Svenne, för att undersöka felet på bilen. Visade sig att det är batteriet som är dåligt, så det måste bytas. Sen var vänster framdäck ojämnt slitet, så det var tvungen att bytas plus att det var glapp i något, styrleden kan det ha varit. . Men men än så länge rullar min pärla o det ska den fortsätta att göra oxå, litar på min älskade bil <3.

Efter det åkte vi hem till mamma, Berne o Eric. Blev grillat, lite alkohol o myspys. Hann även med ett bad :P Vilket var skönt efter en lång svettig resa i en varm bil, var otroligt varmt o skönt i vattnet, lyckades även få i Alva o Bonzai, även om det var lite motsträvigt..

På lördagen blev det lite sovmorgon, när jag vaknat så passade mamma o jag på att åka in till Maxi o handla när pojkarna låg o sov. Väl hemkommen väckte jag Kenny o sen åkte vi hem till pappa o Eva o fikade med alla som var där; Farmor, Farfar, Anton, Pappa, Eva o Fredrik.

Väl hemma hos mamma o Berne igen blev det en dusch o förberedelser inför att släkt o vänner skulle komma o fira födelsedagar o examen. Mamma hade gjort två supergoda smörgåstårtor o en tårta som efterrätt. Var en väldigt trevlig kväll o var väldigt trevligt o träffa alla som man inte träffat på så länge! En väldigt Lyckad kväll :) Tack mamma o Berne som fixade ihop allt!

Söndagen blev lugn, innan Kenny o jag åkte blev vi bjudna på grillat av mamma o Berne. Sen bar det av hem till Svenne igen för att fixa mitt däck. Blev även en runda hem till Svennes föräldrar o träffade nästan hela gänget där. Mycket trevligt.

Efter det bar det iväg mot Oskars o båten. ch nu är vi hemma igen :P

Inga kommentarer: