onsdag, augusti 11, 2010

Pengar in

Fick lön idag :) Var lite mer än vad jag hade räknat med, vilket är skönt. Eftersom jag inte vet vad för pengar jag kommer få kommande månader, så ska det sparas!

Men är riktigt sugen på kööpa! Har verkligen haft knappt med pengar hela sommaren, så nu när jag väl har pengar är det svårt att hålla i dem. Kanske blir något litet till lilla mig, får se ;)

Snart fyller älsklingen år oxå, måste hitta något fint till honom, men så svårt att köpa presenter!

I morgon är det sista "riktiga" jobbdagen, alltså schemalagda. Känns lite konstigt. Men men kommer förhoppningsvis bli fler jobbtillfällen, lite Gillen osv!

Nu gäller det bara att hålla tummarna för att jag får ett "riktigt" jobb :) Ska ut på jobb-jakt nästa vecka hade jag tänkt!

Längtar till nästa helg då det blir westernträning! Ska bli kul att se hur det funkar med Paxen, men måste få henne skodd först, Mårten kunde imorgon men då jobbar jag ju.. Så vi sa att vi skulle ta det någon gång nästa vecka. .

Mest av allt skulle jag vilja ha en ny westernpad till sadeln, den jag har nu är så sliten. Skulle gärna kunna ta en ny sadel oxå, en som är anpassad för arab. Men det ska jag spara till hade jag tänkt :P Om någon vet någon som ska sälja en kan du ju höra av dig :)

Har tyvärr varit ganska mycket frånvarande ifrån medeltidsveckan i år :( På grund av min dumma migrän :( Vågade inte ge mig på att gå på eldshowen ikväll eftersom jag fortfarande har kännt migränen ligga där bak o tjura. Men har varit ute lite idag iaf, har hängt på Malin o Andreas när de åkt runt lite o sen åkte vi ner på medeltidsmarknaden en snabbis för att köpa kannin-skinn till hundarna. Efter det har jag bara legat hemma i soffan o tagit det lugnt, kännde att det verkligen behövdes.

Inga kommentarer: